





Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik ken geen enkele die het heeft, zelfs dure Mercedessen, bwm’s, Audi’s, ....
Heb daar ook geen probleem mee, visuele controle is nog altijd de beste, want al die elektronica zorgt toch maar voor problemen en meldingen die niet kloppen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:Ik ken geen enkele die het heeft, zelfs dure Mercedessen, bwm’s, Audi’s, ....
Heb daar ook geen probleem mee, visuele controle is nog altijd de beste, want al die elektronica zorgt toch maar voor problemen en meldingen die niet kloppen.
Tuurlijk. Wat jij wil hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tis niet ondat jij het niet kent dat het niet erop zit..
De renooit 19 had het al begin jaren 90


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Je kan toch niet verwachten dat je garagist je gaat vertellen wanneer je blokken op zijn ?
Moet al net lukken dat deze versleten zijn net als je op onderhoud moet.
Natuurlijk zijn er garagisten die ze (te) snel vervangen onder het voorwendsel dat ze op zijn ,
Overigens , als ze sensoren in de banden kunnen plaatsen dan zullen die van de remblokkken er zeker ook nog wel bij kunnnen.
Tja wat is te snel,
Een beetje ervaren garagist kan ongeveer zien aan de dikte van de blok hoelang je nog kan rijden ermee..
En als bij de beurt blijkt dat ik nog max 5000 km ermee kan doen dan gaan ze er onder uit..
Ik heb geen zin om tussen beurten te moeten denken..zouden ze op zijn??
Ik denk dat er een minimale dikte voor remblokken geldt, dat is een goede indicatie. Overigens had mijn oude Jawa van 1976 al een dergelijk systeem, alleen niet electronisch maar mechanisch. gewoon heel simpel een aanwijzer op het asje op de trommel, zodat je een indicatie had dat de voeringen minder werden.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Mercedes heeft of had ook een systeem waarbij je een sensor bij de remblok plaatste.
Wanneer deze voldoende afgesleten was maakte deze contact en kreeg je daar melding van.
Was een goed systeem en de sensoren kostten ook niet ongelooflijk veel.
Volgens mij kan het ook aan de hand van de zuiger die in de remklauw zit om de dikte van de blokken te bepalen.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
knight-rider schreef:visuele controle is nog altijd de beste, want al die elektronica zorgt toch maar voor problemen en meldingen die niet kloppen.
Tja , begin dan ook maar je km-stand te noteren bij elke tankbeurt.
Het zal je maar overkomen dat deze blijft hangen.
Ik volg je wel wat je bedoelt met elektronica , Ik zou het dan ook gewoon zien als een hulpmiddel.
Als rijder merk je toch vaak sneller als er iets niet klopt en dan bedoel ik rare geluidjes ,
vermogenverlies ed






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik zet bij iedere tankbeurt mijn dagteller op 0, en hou mijn verbruik bij op autoverbruik.nl dus eigenlijk doe ik dat noteren van de km-stand al.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Niks vreemds hoor, hou ook al jaren het verbruik bij. Krijg je meer inzicht in de kosten.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Iemand deze al zelf vervangen (type na 2010) , remcilinders terugduwen of draaien ?
Tool heb ik nog liggen .
Terugdraaien is waar je de handrem op hebt, de achterwielen vaak.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017