181 van de 282
« Eerste  < Vorige 179 180 181 182 183 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12553
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 november 2013 01:57 AM
  [ # 2701 ]
jantje1948 schreef:

Als je het goed bekijkt vinden die mensen het niet tof dat jij kunt sleutelen en zij niet. Dat is de reden dat jij in een oude bak kan rijden en zij tot een moderne auto veroordeeld zijn. Doodgewoon jaloezie dus….

Heeft niets met jaloezie te maken, ik kan prima sleutelen en heb er alle tijd en middelen voor, maar wil gewoon modern, luxe en zuinig rijden. Ik betaal voor het gebruik en onderhoud van de weg, dus mag een ander die ook veel gebruik maakt van de weg, dat ook doen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 november 2013 11:54 AM
  [ # 2702 ]

Dat ben ik volkomen met je eens, maar nu moet iemand die een grote zware klassieker als hobby heeft en er zelden mee rijdt de volle mep betalen als het een diesel is, of als hij om bepaalde redenenen voor LPG heeft gekozen.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 20 november 2013 11:56 AM
  [ # 2703 ]

Ik denk dat niemand het daar mee oneens is. Als je meerdere auto’s bezit en er maar in één tegelijk rijdt gaat het mis, wat met ouwe bakken nogal eens voorkomt en in het verleden soort van gestimuleerd is.

Als die hufters nou eens met dat rekeningrijden doorkomen is het hele probleem in één klap weg…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 november 2013 12:17 PM
  [ # 2704 ]

Dat rekeningrijden is al eerder langs gekomen en dat lijkt de ideale oplossing. Maar daarmee worden we wel heel erg veel duurder dan de omringende landen. Ik heb nu vier auto’s, van 1969, 1993, 1996 en 2002. Ik ben er voor.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12553
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 november 2013 06:14 PM
  [ # 2705 ]
Han S schreef:

Dat ben ik volkomen met je eens, maar nu moet iemand die een grote zware klassieker als hobby heeft en er zelden mee rijdt de volle mep betalen als het een diesel is, of als hij om bepaalde redenenen voor LPG heeft gekozen.

De liefhebbers van diesel klassieker zijn nu inderdaad het haasje, dat is te danken aan de mensen die een diesel klassieker als kilometervreter hebben. Hier in Rotterdam was het echt niet normaal meer, zoveel 190D’s met importkenteken.

Wat LPG betreft, ik kan me geen reden bedenken waarom je dat in een klassieker zou inbouwen, dan behalve dat je goedkoop veel kilometers wil maken.

Wat mij betreft, een vorm van rekeningrijden invoeren of de brandstof duurder maken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 november 2013 07:51 PM
  [ # 2706 ]

LPG kun je er nog uit verwijderen en wat die 190D’s betreft: geef ze eens ongelijk, als de wet het toestaat deugt die wet niet.

Er worden meer wetten overtreden met veel duurdere gevolgen, maar we doen hier geen politiek.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 november 2013 09:04 PM
  [ # 2707 ]

LPG alleen als je veel kms rijdt? Onzin. De kosten heb je er met een CX-tank of vier alweer uit. Daarna ben je met elk kilometrage spekkoper.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 20 november 2013 09:06 PM
  [ # 2708 ]

Ik had de volgende algemene reactie van de Afdeling Voorlichting PvdA:

In het regeerakkoord was opgenomen dat de vrijstelling voor mrb volledig wordt afgeschaft. Die maatregel werd genomen uit budgettaire overwegingen en vanuit oogpunt van het milieu.
De Tweede-Kamerfracties van de PvdA en de VVD vonden dit een te vergaande maatregel en hebben reeds vorig jaar aangedrongen op een versoepeling om het echte rijdende culturele erfgoed te ontzien.  De staatssecretaris is vervolgens na langdurig overleg met de autobranche (o.a. de FEHAC en de ANWB) tot een akkoord gekomen. Het akkoord voorziet in behoud van volledige MRB vrijstelling voor auto?s ouder dan 40 jaar. Voor auto’s van 26 tot 40 jaar oud met een benzinemotor geldt een overgangsregeling; zij betalen vanaf dat moment een kwart van het mrb-tarief. Diesels en auto’s met een LPG installatie ouder dan 25 jaar gaan het normale tarief betalen.

De Partij van de Arbeid vindt de afgesproken regeling redelijk. Er zijn in Nederland miljoenen auto’s die ook jaarlijks slechts tot enkele duizenden kilometers rijden, maar die het gewone mrb-tarief betalen. De mrb-vrijstelling voor oldtimers berust op de gedachte dat het om een zeer beperkt aantal voertuigen gaat waarmee een beperkt aantal dagen hobbymatig wordt gereden. Het is nooit de bedoeling geweest dat er een markt zou ontstaan voor honderdduizenden belastingvrije auto’s, die bovendien vaak relatief milieubelastend zijn. Het akkoord met de auto- en oldtimersbranche brengt de mrb-vrijstelling weer terug tot waar die voor bedoeld was: bescherming van het echte rijdende cultureel erfgoed en het voorkomen van hoge lasten voor mensen die sporadisch in deze voertuigen rijden.

De ontwikkelingen van afgelopen jaar mooi samengevat maar nog steeds de kop in het zand, mbt. het behoorlijke verschil van wat wij als opbrengst schatten en wat de politiek schat… (einde politiek)

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2013 09:07 PM
  [ # 2709 ]

Goed, zullen we maar weer eens een beetje richting on-topic gaan Wink ?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 20 november 2013 09:14 PM
  [ # 2710 ]

Mee eens. De reactie was algemeen omdat men zoveel post / mail te verwerken had dat men geen persoonlijke reactie kon geven Wink Ik heb nog geen andere reacties gehad.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 november 2013 09:16 PM
  [ # 2711 ]

Mooi ook, die definitie van wat ECHT rijdend cultureel erfgoed is. Niet die auto van 36 jaar oud, neehee, pas bij 40 jaar is het de moeite van het behouden waard.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 20 november 2013 10:29 PM
  [ # 2712 ]

Ja sorry hoor maar deze brief schiet mij nu toch echt even in het verkeerde keelgat. De maatregel kwam indertijd volkomen uit de lucht vallen. In de verkiezingsprogramma’s van de coalitiepartners stond hier niets over. De PvdA heeft er vervolgens werkelijk helemaal niets aangedaan om de regeling te versoepelen. De VVD heeft in de persoon van Weekers slechts een bescheiden bijdrage geleverd aan het versoepelen van de regeling. Door deze regeling überhaupt te suggereren hebben beide partijen bovendien de mogelijkheid om de huidige maatregel (van januari 2012) te evalueren onmogelijk gemaakt. Vanaf oktober 2012 werden immers de cijfers volledig gecorrumpeerd door het belastingvoornemen.

…In het regeerakkoord was opgenomen dat de vrijstelling voor mrb volledig wordt afgeschaft…
…De Tweede-Kamerfracties van de PvdA en de VVD vonden dit een te vergaande maatregel…

Dat hebben ze volgens mij nu niet echt uitgedragen in de periode tussen het regeerakkoord en het flutakkoord (excusez-Moi) met de belangengroeperingen.

…de staatssecretaris is vervolgens na langdurig overleg met de autobranche (o.a. de FEHAC en de ANWB) tot een akkoord gekomen….

Haha langdurig overleg? Weten jullie het nog? Het overleg was in een mum van tijd voorbij.

…de mrb-vrijstelling voor oldtimers berust op de gedachte dat het om een zeer beperkt aantal voertuigen gaat waarmee een beperkt aantal dagen hobbymatig wordt gereden…
…Het akkoord met de auto- en oldtimersbranche brengt de mrb-vrijstelling weer terug tot waar die voor bedoeld was: bescherming van het echte rijdende cultureel erfgoed en het voorkomen van hoge lasten voor mensen die sporadisch in deze voertuigen rijden….

Tja, ik denk dat we genoeg gezegd hebben over de hobbymatig gereden Diesel en LPG oldtimers.
Hopelijk maakt de Eerste Kamer gehakt van dit voornemen.

Maar goed, mijn schone Française staat sinds vandaag weer lekker in de stalling.
De volgende zomers rijd ik er weer heerlijk mee door.  Met of zonder MRB.
En Avant Citroën!

JW

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 20 november 2013 11:28 PM
  [ # 2713 ]

Ben ook wel benieuwd hoe dat over een jaar of 30 gaat met de eerste generatie Priussen en de discussie dat het afvoeren van zo’n accu-pakket toch echt veel geld kost…

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 21 november 2013 12:27 AM
  [ # 2714 ]

Die primussen rijden dan allemaal als taxi in Moskou

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12553
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 november 2013 01:14 AM
  [ # 2715 ]
Mulder schreef:

LPG alleen als je veel kms rijdt? Onzin. De kosten heb je er met een CX-tank of vier alweer uit. Daarna ben je met elk kilometrage spekkoper.

Dan heeft een CX rijder op LPG niets te klagen dat hij straks ook MRB moet gaan betalen.

Profiel  
 
 
181 van de 282
« Eerste  < Vorige 179 180 181 182 183 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook