jantje1948 schreef:Als je het goed bekijkt vinden die mensen het niet tof dat jij kunt sleutelen en zij niet. Dat is de reden dat jij in een oude bak kan rijden en zij tot een moderne auto veroordeeld zijn. Doodgewoon jaloezie dus….
Heeft niets met jaloezie te maken, ik kan prima sleutelen en heb er alle tijd en middelen voor, maar wil gewoon modern, luxe en zuinig rijden. Ik betaal voor het gebruik en onderhoud van de weg, dus mag een ander die ook veel gebruik maakt van de weg, dat ook doen.
Dat ben ik volkomen met je eens, maar nu moet iemand die een grote zware klassieker als hobby heeft en er zelden mee rijdt de volle mep betalen als het een diesel is, of als hij om bepaalde redenenen voor LPG heeft gekozen.







Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik denk dat niemand het daar mee oneens is. Als je meerdere auto’s bezit en er maar in één tegelijk rijdt gaat het mis, wat met ouwe bakken nogal eens voorkomt en in het verleden soort van gestimuleerd is.
Als die hufters nou eens met dat rekeningrijden doorkomen is het hele probleem in één klap weg…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Dat rekeningrijden is al eerder langs gekomen en dat lijkt de ideale oplossing. Maar daarmee worden we wel heel erg veel duurder dan de omringende landen. Ik heb nu vier auto’s, van 1969, 1993, 1996 en 2002. Ik ben er voor.
Han S schreef:Dat ben ik volkomen met je eens, maar nu moet iemand die een grote zware klassieker als hobby heeft en er zelden mee rijdt de volle mep betalen als het een diesel is, of als hij om bepaalde redenenen voor LPG heeft gekozen.
De liefhebbers van diesel klassieker zijn nu inderdaad het haasje, dat is te danken aan de mensen die een diesel klassieker als kilometervreter hebben. Hier in Rotterdam was het echt niet normaal meer, zoveel 190D’s met importkenteken.
Wat LPG betreft, ik kan me geen reden bedenken waarom je dat in een klassieker zou inbouwen, dan behalve dat je goedkoop veel kilometers wil maken.
Wat mij betreft, een vorm van rekeningrijden invoeren of de brandstof duurder maken.
LPG kun je er nog uit verwijderen en wat die 190D’s betreft: geef ze eens ongelijk, als de wet het toestaat deugt die wet niet.
Er worden meer wetten overtreden met veel duurdere gevolgen, maar we doen hier geen politiek.

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
LPG alleen als je veel kms rijdt? Onzin. De kosten heb je er met een CX-tank of vier alweer uit. Daarna ben je met elk kilometrage spekkoper.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik had de volgende algemene reactie van de Afdeling Voorlichting PvdA:
In het regeerakkoord was opgenomen dat de vrijstelling voor mrb volledig wordt afgeschaft. Die maatregel werd genomen uit budgettaire overwegingen en vanuit oogpunt van het milieu.
De Tweede-Kamerfracties van de PvdA en de VVD vonden dit een te vergaande maatregel en hebben reeds vorig jaar aangedrongen op een versoepeling om het echte rijdende culturele erfgoed te ontzien. De staatssecretaris is vervolgens na langdurig overleg met de autobranche (o.a. de FEHAC en de ANWB) tot een akkoord gekomen. Het akkoord voorziet in behoud van volledige MRB vrijstelling voor auto?s ouder dan 40 jaar. Voor auto’s van 26 tot 40 jaar oud met een benzinemotor geldt een overgangsregeling; zij betalen vanaf dat moment een kwart van het mrb-tarief. Diesels en auto’s met een LPG installatie ouder dan 25 jaar gaan het normale tarief betalen.De Partij van de Arbeid vindt de afgesproken regeling redelijk. Er zijn in Nederland miljoenen auto’s die ook jaarlijks slechts tot enkele duizenden kilometers rijden, maar die het gewone mrb-tarief betalen. De mrb-vrijstelling voor oldtimers berust op de gedachte dat het om een zeer beperkt aantal voertuigen gaat waarmee een beperkt aantal dagen hobbymatig wordt gereden. Het is nooit de bedoeling geweest dat er een markt zou ontstaan voor honderdduizenden belastingvrije auto’s, die bovendien vaak relatief milieubelastend zijn. Het akkoord met de auto- en oldtimersbranche brengt de mrb-vrijstelling weer terug tot waar die voor bedoeld was: bescherming van het echte rijdende cultureel erfgoed en het voorkomen van hoge lasten voor mensen die sporadisch in deze voertuigen rijden.
De ontwikkelingen van afgelopen jaar mooi samengevat maar nog steeds de kop in het zand, mbt. het behoorlijke verschil van wat wij als opbrengst schatten en wat de politiek schat… (einde politiek)
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, zullen we maar weer eens een beetje richting on-topic gaan ?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Mee eens. De reactie was algemeen omdat men zoveel post / mail te verwerken had dat men geen persoonlijke reactie kon geven Ik heb nog geen andere reacties gehad.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi ook, die definitie van wat ECHT rijdend cultureel erfgoed is. Niet die auto van 36 jaar oud, neehee, pas bij 40 jaar is het de moeite van het behouden waard.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ja sorry hoor maar deze brief schiet mij nu toch echt even in het verkeerde keelgat. De maatregel kwam indertijd volkomen uit de lucht vallen. In de verkiezingsprogramma’s van de coalitiepartners stond hier niets over. De PvdA heeft er vervolgens werkelijk helemaal niets aangedaan om de regeling te versoepelen. De VVD heeft in de persoon van Weekers slechts een bescheiden bijdrage geleverd aan het versoepelen van de regeling. Door deze regeling überhaupt te suggereren hebben beide partijen bovendien de mogelijkheid om de huidige maatregel (van januari 2012) te evalueren onmogelijk gemaakt. Vanaf oktober 2012 werden immers de cijfers volledig gecorrumpeerd door het belastingvoornemen.
…In het regeerakkoord was opgenomen dat de vrijstelling voor mrb volledig wordt afgeschaft…
…De Tweede-Kamerfracties van de PvdA en de VVD vonden dit een te vergaande maatregel…
Dat hebben ze volgens mij nu niet echt uitgedragen in de periode tussen het regeerakkoord en het flutakkoord (excusez-Moi) met de belangengroeperingen.
…de staatssecretaris is vervolgens na langdurig overleg met de autobranche (o.a. de FEHAC en de ANWB) tot een akkoord gekomen….
Haha langdurig overleg? Weten jullie het nog? Het overleg was in een mum van tijd voorbij.
…de mrb-vrijstelling voor oldtimers berust op de gedachte dat het om een zeer beperkt aantal voertuigen gaat waarmee een beperkt aantal dagen hobbymatig wordt gereden…
…Het akkoord met de auto- en oldtimersbranche brengt de mrb-vrijstelling weer terug tot waar die voor bedoeld was: bescherming van het echte rijdende cultureel erfgoed en het voorkomen van hoge lasten voor mensen die sporadisch in deze voertuigen rijden….
Tja, ik denk dat we genoeg gezegd hebben over de hobbymatig gereden Diesel en LPG oldtimers.
Hopelijk maakt de Eerste Kamer gehakt van dit voornemen.
Maar goed, mijn schone Française staat sinds vandaag weer lekker in de stalling.
De volgende zomers rijd ik er weer heerlijk mee door. Met of zonder MRB.
En Avant Citroën!
JW















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ben ook wel benieuwd hoe dat over een jaar of 30 gaat met de eerste generatie Priussen en de discussie dat het afvoeren van zo’n accu-pakket toch echt veel geld kost…
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Die primussen rijden dan allemaal als taxi in Moskou
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Mulder schreef:LPG alleen als je veel kms rijdt? Onzin. De kosten heb je er met een CX-tank of vier alweer uit. Daarna ben je met elk kilometrage spekkoper.
Dan heeft een CX rijder op LPG niets te klagen dat hij straks ook MRB moet gaan betalen.