














Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ach, we komen er nog goed vanaf als je dit artikel leest....
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Dat is inderdaad een bizar verhaal!
Kan de NL overheid ook al belasting heffen over BE auto’s?
Ik begrijp dat beide auto’s in BE geregistreerd staan. Met BE kenteken?
Of zou de auto in NL een NL kenteken hebben?




























Totaal aantal Berichten: 9553
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij gaat het zelfs over dezelfde auto.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik geloof dat het ermee te maken heeft of duidelijk (genoeg) is in welk land je het meeste (= “duurzaam” in deze tekst) verblijft. Als je de ene helft van het jaar in Nederland woont en de andere helft van het jaar in het buitenland, en je rijdt dus ongeveer evenveel (of in ieder geval in gelijke perioden) in beide landen, dan is het voor de fiscus onvoldoende helder welke locatie je hoofdverblijf is. En ben je in beide landen (met één en dezelfde auto) aan de beurt. Kun je beter in Frankrijk gaan wonen, betaal je tenminste helemaal geen MRB…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Jammer is dat er niet bij staat over hoeveel jaar dit gaat. Wel is duidelijk dat je voor dit voertuig in NL 3.5 keer zoveel betaalt, maar dat wisten we eigenlijk al.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
ZX1.4i schreef:Han S schreef:Dat ben ik volkomen met je eens, maar nu moet iemand die een grote zware klassieker als hobby heeft en er zelden mee rijdt de volle mep betalen als het een diesel is, of als hij om bepaalde redenenen voor LPG heeft gekozen.
De liefhebbers van diesel klassieker zijn nu inderdaad het haasje, dat is te danken aan de mensen die een diesel klassieker als kilometervreter hebben. Hier in Rotterdam was het echt niet normaal meer, zoveel 190D’s met importkenteken.
Wat LPG betreft, ik kan me geen reden bedenken waarom je dat in een klassieker zou inbouwen, dan behalve dat je goedkoop veel kilometers wil maken.
Wat mij betreft, een vorm van rekeningrijden invoeren of de brandstof duurder maken.
Gaan we weer: Ik kan wel een reden verzinnen: Je koopt een auto waar de installatie al ingebouw is.
Zoals ik dus. Ik ging voor een cx op benzine, maar toen ik die zag viel deze tegen. In de garage aldaar stonden nog enkele andere exemplaren, waaronder degene die ik nu heb. Daar zat gas in. Sinds begin dit jaar 2000 km gereden. En ja: ALS ik tank is het goedkoper als bezine. Tja…
Dyna Z1: Tout alu.




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach en zo valt er voor iedereen wat te zeggen.
En voor de 1 wordt de hobby gewoon duurder en voor een ander onbetaal baar jammer genoeg.
Ach en na dit ,zal er nog wel weer een beperking bedacht worden.
Omdat deze maatregel niet genoeg op gaat brengen.( lees kilometer beperking)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10599
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bartjes schreef:Jammer is dat er niet bij staat over hoeveel jaar dit gaat. Wel is duidelijk dat je voor dit voertuig in NL 3.5 keer zoveel betaalt, maar dat wisten we eigenlijk al.
Het gaat niet om een aantal jaren. Het betreft hier de BPM en niet de MRB.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
bartjes schreef:Jammer is dat er niet bij staat over hoeveel jaar dit gaat. Wel is duidelijk dat je voor dit voertuig in NL 3.5 keer zoveel betaalt, maar dat wisten we eigenlijk al.
Vergeet niet dat er ook een na-heffing bij zit! Als je 3mnd niet zou betalen krijg je zo een boete van €400,= Maanden die je niet betaald + de bonus voor de staat.
rf schreef:Gaan we weer: Ik kan wel een reden verzinnen: Je koopt een auto waar de installatie al ingebouw is.
Zoals ik dus. Ik ging voor een cx op benzine, maar toen ik die zag viel deze tegen. In de garage aldaar stonden nog enkele andere exemplaren, waaronder degene die ik nu heb. Daar zat gas in. Sinds begin dit jaar 2000 km gereden. En ja: ALS ik tank is het goedkoper als bezine. Tja…
Dan ben jij een uitzondering, die er niet op uit was om een klassieker op LPG te kopen.
Ik zou het er ook in hebben laten zitten, als je toch MRB vrijstelling heb en lekker LPG tanken.
Op LPG kun je nu éénmaal veel en goedkoop kilometers maken, en dat valt niet te controleren, dus wil men deze groep niet ontzien.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heren, svp, on topic. Laten we elkaar nu niet de zwarte piet gaan lopem toeschuiven aub!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je kan gerust aannnemen dat mensen die een LPG in de auto hebben laten maken dat vrijwel altijd doen om financiele redenen. Wie andere motieven heeft behoort tot de uitzonderingsgevallen.
de steeds slechter van kwaliteit wordende benzine van tegenwoordig bijvoorbeeld.
Een tank gas blijft prima, als je de auto een wintertje in de stalling hebt staan. Een tank benzine is zo maar bedorven….
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Was een prima argument geweest in de discussie met Weekers.
Een “echte” liefhebber die zijn auto winterstalt, tankt LPG.
JW

























Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
‘t Is wel een waar argument, anders.
Ook het hogere octaangehalte van LPG is een prettige bijkomstigheid, zeker vergeleken met de troep die ze tegenwoordig als benzine verkopen.