Totaal aantal Berichten: 37
- XM V6 24V Exclusive Automaat
- BX 1.9 break TRS
- XM 2.0 ltr Ambiance automaat
- XM 2.0 carbu
- XM 2.0 inj. automaat
- Traction Avant familiale
http://www.mijnalbum.nl/Album=UUGQBYON
begin 1994 importeerde ik mijn eerste Citroen DS, het was een beige albatros 72er DSpecial met toen origineel 120.000km welke van de eerste eigenaar kwam en nog voor een groot deel in de eerste lak stond.
De auto kwam uit zonnig Montpellier en was prachtig roestvrij. We gebruikten de auto alleen bij mooi weer en stond verder altijd lekker binnen in de schuur.
In die tijd was er veel vraag naar DS-en en brachten ze behoorlijk geld op. Dat was ook de reden waarom deze in 1995 werd verkocht en ik gewoon weer de volgende ging halen in Frankrijk. Meerdere DS-en volgden. En eigenlijk was ik nooit DS loos.
Echter sinds een jaar of 5 was dat toch het geval. Tijdens de najaarsbijeenkomst dit najaar van de club in Maurik kreeg ik ineens het virus weer te pakken, er stond een prachtige rij met DSpecials. Vanaf dat moment liet het me niet meer los.
Ik ben via sites gaan zoeken in Frankrijk en heb diverse verkopers aangeschreven. Vele foto’s heb ik ontvangen maar bij geen van allen kreeg ik het gevoel een goede auto aan te schaffen.
Ineens moest ik aan de kopers van mijn eerste DSpecial denken en via de Rdw kwam ik erachter dat ze de auto nog steeds in bezit moesten hebben. De auto had alleen in geen 10 jaar een APK gehad.
Via Google ben ik naar de eigenaar op zoek gegaan en vond ik de gegevens. Ik ben toen gewoon naar ze toegegaan, heb aangebeld en verteld dat ik voor de DS kwam. We zijn wezen kijken in een kas zo’n 2 kilometer verderop. Daar stond ze, ik herkende haar meteen.
Nog steeds in een prima staat en slechts 18.000 km verder.
Na wat onderhandelen heb ik haar gekocht, opgetakeld en mee naar huis genomen. Na een geladen accu te hebben gemonteerd en wat verse benzine in de carburateur te hebben gedaan startte ze in de 3e poging. Kwam keurig omhoog, remde nog en veerde zelfs nog zacht.
Bodem en frame waren nog in perfecte staat.
Ik ga de auto nu rustig opknappen, voorscherm, rechtervoorportier en achterscherm hebben wat roest maar heb ik reeds via marktplaats weer gevonden.
Foto’s laden lukte niet maar knip en plak de mijnAlbum link even voor foto’s.
De eerste foto’s zijn van de auto hoe ik haar weer terug vond. Er zijn ook foto’s van het naar huis transporteren en dat ze tussen haar zussen ( Traction familiale, 83er BX en 89er Xm) achter in onze tuin in de schuur staat.
Je treft ook twee foto’s aan van toen de auto nog in ons bezit was. Een was tijdens onze trouwdag in 1995 met nog drie andere DS-en (van broer, vader en vriend) het is de vierde in deze rij.

Totaal aantal Berichten: 11895
- Xantia TD SX
Leuk zeg! Mooi dat ze ook goed bewaard gebleven is. Maar het is wel tijd voor een kattewasje zo te zien
Gefeliciteerd met de hereniging! Laat ons weten hoe ‘t verder met ‘r gaat!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 345
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
WAT een gaaf verhaal, heel veel plezier ermee en je weet het, nooit meer verkopen nu, want spijt krijg je vroeg of laat toch weer
Leuk!
Die heeft gewoon op je staan wachten!
Bij de eerste foto denk je dat ie wit is, maar zonder die centimeter stof is het een soort crème-kleur…
Veel succes ermee!
Dit heeft gewoon zo moeten wezen…. geweldig verhaal…...........

Totaal aantal Berichten: 37
- XM V6 24V Exclusive Automaat
- BX 1.9 break TRS
- XM 2.0 ltr Ambiance automaat
- XM 2.0 carbu
- XM 2.0 inj. automaat
- Traction Avant familiale
Gelukkig hadden we het dossier van destijds bewaard, weet ook niet waarom.
In dat dossier zaten nog facturen, rdw papieren, gegevens van de eerste Franse eigenaar die in 1978 van Parijs naar Montpellier verhuisde , een paar bonnetjes van campings in Italië waar de eigenaar met zijn caravan was geweest etc.
Zelfs de Franse kentekenplaten lagen nog in mijn schuur.
Misschien heeft het inderdaad zo moeten zijn.

Totaal aantal Berichten: 5533
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Erg leuke verhaal!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?