188 van de 282
« Eerste  < Vorige 186 187 188 189 190 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 03 december 2013 11:55 PM
  [ # 2806 ]
F.SvM schreef:
Penny Lane schreef:

Ik vraag me af of er niet allang een systeem voorbereid is om het snel in te kunnen voeren… Ik zou in ieder geval maar niet te verbaasd zijn als ze 1 januari gewoon redden.

Derk

Vandaag de brief gekregen.
Met ingang vanaf 1 januari mag ik weer gewoon gaan betalen.
Dus we gaan weer gewoon betalen,en dieselen lekker door.

VgF

Voor de Princess op gas heb ik de brief nog niet binnen.
Zal nog wel komen dan. Overigens is die momenteel geschorst.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 04 december 2013 07:36 AM
  [ # 2807 ]
Citroën-Fan schreef:

...Fijn, dan berg ik mijn dieseltjes nog een paar jaar op Smile

Hangt er even van af hoe oud jouw diesels zijn. Over vijf jaar kan alles weer anders zijn. Dan wordt de leeftijdsgrens wellicht weer opgerekt. Of worden er misschien milieu zones ingevoerd of rekening rijden gecombineerd met afschaffing van de vrijstelling.

Opmerkelijk detail is dat bijv. één van de redenen van de belangengroeperingen om ze snel een akkoord te sluiten was dat er anders eerder milieuzones zouden komen. De inkt van de voorgenomen regeling is nog niet droog of allerlei steden beginnen alweer op individuele basis ideetjes over het weren van oldtimers te krijgen.

Mijn turbodiesel is 30 jaar oud. Ik ga dus niet nog tien jaar wachten hoe de wereld er uitziet, maar blijf er lekker in rijden.
Avant Citroën.

JW

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11886
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 december 2013 09:00 AM
  [ # 2808 ]
JWH schreef:

[...] of allerlei steden beginnen alweer op individuele basis ideetjes over het weren van oldtimers te krijgen.

Hoewel ik de strekking van je verhaal begrijp, vind ik dat we dit wel een beetje genuanceerd moeten bekijken. Rotterdam bijvoorbeeld wil benzine (en LPG?) auto’s van vóór 1992 weren en diesels van voor 2005. Daar zit een hele hoop spul bij wat niet onder oldtimer valt, en er zit zelfs niet veel aan youngtimers bij (ik blijf dat trouwens een rare term vinden, maar goed).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 04 december 2013 06:06 PM
  [ # 2809 ]

Ah, eindelijk. Kan ik (als BX rijdende niets-gever joint ) straks een leuke YoungtimerT scoren die wél binnen de grenzen van mijn bereik ligt Cool

Ik maal al een tijdje niet om MRB. Kan ik iedereen aanraden. Autorijden, ook voor de hobby, kost gewoon geld. Alleen nu een beetje meer. Als je dat een keer in je systeem hebt zitten maakt het je geen bal meer uit. Een hele verademing Wink

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 december 2013 06:11 PM
  [ # 2810 ]

Ik zie net dat ik nog APK tot juni 2015 heb, karren met die zelfontbrander!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 04 december 2013 07:23 PM
  [ # 2811 ]
Hilko16TZI schreef:

Ik maal al een tijdje niet om MRB. Kan ik iedereen aanraden. Autorijden, ook voor de hobby, kost gewoon geld. Alleen nu een beetje meer. Als je dat een keer in je systeem hebt zitten maakt het je geen bal meer uit. Een hele verademing Wink

Heb ik nooit gedaan… Ik kijk puur naar wat ik wil rijden (het mag wel binnen budget vallen, dat is zeker handig) en als daar mrb aan vastzit, dan is dat zo… Maakt het idd een stuk makkelijker Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10599
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2013 07:53 PM
  [ # 2812 ]
stoterstangen90 schreef:
F.SvM schreef:
Penny Lane schreef:

Ik vraag me af of er niet allang een systeem voorbereid is om het snel in te kunnen voeren… Ik zou in ieder geval maar niet te verbaasd zijn als ze 1 januari gewoon redden.

Derk

Vandaag de brief gekregen.
Met ingang vanaf 1 januari mag ik weer gewoon gaan betalen.
Dus we gaan weer gewoon betalen,en dieselen lekker door.

VgF

Voor de Princess op gas heb ik de brief nog niet binnen.
Zal nog wel komen dan. Overigens is die momenteel geschorst.

Wat voor Princess? Ik heb een zescilinder automaat gehad. Erg comfortabel…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2013 07:54 PM
  [ # 2813 ]
Hilko16TZI schreef:

Ik maal al een tijdje niet om MRB. Kan ik iedereen aanraden. Autorijden, ook voor de hobby, kost gewoon geld. Alleen nu een beetje meer. Als je dat een keer in je systeem hebt zitten maakt het je geen bal meer uit. Een hele verademing Wink

halelujah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 december 2013 08:02 PM
  [ # 2814 ]

Lees nergens meer terug dat je voor je benzine uitvoering,jonger dan 40 jaar, zou mogen kiezen. Een kwart tarief betalen en in de maanden december januari en februari de auto niet gebruiken,of gewoon het hele bedrag voor een benzine auto betalen.
Wordt volgens mij kort dag, als je nu nog een keuze voor de komende maanden bekend moet maken.
Mag de auto overigens tijdens deze periode gewoon op de openbare weg blijven staan, of moet deze op eigen terrein of in een stalling staan.
Vragen waar volgens mij nog geen uitsluitsel over is, of later onder voorbehoud van de goedkeuring van de Eerste Kamer alsnog bekend wordt gemaakt.Al met al volgens mij wel heel erg krap om nog wat op een fatsoenlijke wijze te organiseren.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2013 08:10 PM
  [ # 2815 ]

Alles is al geregeld achter de schermen, de fiscus is er helemaal klaar voor dus. Men krijgt tot 1 maart de tijd om te kiezen in het geval een auto van minder dan 40 jaar oud betreft, er is al bepaald dat de zelfde eisen gesteld worden als aan het schorsen, dus stallen op eigen terrein of binnen maar zeker niet aan de openbare weg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 december 2013 08:11 PM
  [ # 2816 ]

Als je even terug leest,dan weet je het.
Dit jaar en begin volgend jaar mag je nog rijden maar eind volgend jaar moet het geregeld zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 december 2013 08:59 PM
  [ # 2817 ]

Ik denk dat je uiterlijk 1 maart 2014 moet aangeven of je voor toepassing van ‘€ 120-tarief’ in aanmerking wil komen, anders betaal je 2014 geheel. Eea wat betreft de overgangsregeling, dus benzine-auto’s 26-40 jaar.

knuffel

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 december 2013 10:20 PM
  [ # 2818 ]

1 Maart 2014 wil zeggen dat de komende maanden niet onder de nieuwe regeling vallen.Betaal ik dus het gehele jaar 2014 het kwarttarief.
Stel dat ik daarna besluit om de auto aan b.v. mijn echtgenoot te verkopen, krijgt zij dan vervolgens weer de keuze om een tarief te kiezen? zij zou dan kunnen kiezen om in de wintermaanden te blijven rijden.
Na de winter zou zij echter kunnen besluiten om de auto toch weer van de hand te doen en weer aan mij te verkopen waarna de keuze weer voor mij is en ik zou kunnen kiezen voor het kwart tarief.
Zie ik dit goed of is dit ook al afgedekt, wil best houderschap/wegenbelasting betalen maar hou er niet van dat de spelregels tijdens de wedstrijd worden gewijzigd.
Heb mijn CX op LPG vanwege deze ” milieu maatregel” al ingeruild voor zo’n zelfde Dame op benzine welke meer vervuild als de schonere versie op LPG.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 december 2013 10:53 PM
  [ # 2819 ]

Hehe slimmerik. Maar ik maak me geen enkele illusie op dat vlak, daar hebben ze in Den Haag vast al wel een oplossing voor bedacht.

Voor mijn benzine-CX ook nog niets ontvangen. Daarvoor zal het dan dus (hopelijk) pas eind 2014 gaan spelen. Is daar al formeel iets over gecommuniceerd eigenlijk, of is het allemaal nog speculatie? Nou ja, die 2,5 jaar kwarttarief maakt op het totale kostenplaatje ook niet zoveel uit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 december 2013 11:35 PM
  [ # 2820 ]

Vermoedelijk werken ze vergelijkbaar met de mrb voor motorfietsen.

Op de peildatum (bv tenaamstelling kenteken) geef je aan of je het komend jaar in aanmerking wil komen voor kwarttarief, ja of nee.
Je betaalt dan vooruit voor heel jaar de verschuldigde belasting (met de beperkingen die daarbij horen wat betreft gebruik/stalling).

Bij de invoering van deze (nieuwe) regeling zal de peildatum op 1-1-2014 liggen voor alle betrokken auto’s.

Zoiets dus.

knuffel

Profiel  
 
 
188 van de 282
« Eerste  < Vorige 186 187 188 189 190 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook