C4 achterwielen lopen heel zwaar
Rock's
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51

Gepost: 01 december 2013 08:20 PM

Ik kwam er toevallig afgelopen week achter dat mijn beide achterwielen enorm zwaar lopen (met 1 hand op de band kon ik hem niet draaiend krijgen)

Tijdens het rijden merk je er eigenlijk niets van maar ik kan me voorstellen dat ik onnodig teveel brandstof en remblokken verbruik, en als ik mijn achterwieltje niet had opgetild dan had ik dus ook tot zijn beurtje in Augustus zo zijn doorgereden. (tippie dus ... af en toe even controleren of alle wielen nog lekker draaien)

Heeft iemand dit ook al eens gehad ? ... ik gok dat het met de handrem afstelling te maken heeft .. ik zou eik niet weten wat het anders kan zijn.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 december 2013 09:32 PM
  [ # 1 ]

ja dit heeft inderdaad met de handrem te maken, maar dit moet je dan ook merken, omdat nu dan de vrijeslag van de handrem handel erg groot is, dus groter dan normaal. zo niet is er waarschijnlijk toch wat anders aan de hand met de achterremmen, vast zittende blokken(als je remschijven hebt)of de geleidepennen van de klauw zitten vast, zodat de blokken niet meer lossen, en je hoeft echt niet je auto op te krikken af en toe, om te zien of alles wel werkt zo als het moet, je hebt altijd wel dat je een stukje moet optrekken, en dan de auto laat uitrollen, de auto komt dan heel langzaam tot stilstand, bij jou niet, je auto stopte eigenlijk een beetje abrubt,ook op een flauwe heling, moet je auto kunnen weg rollen, anders blijft er een rem hangen.

Profiel  

Rock's
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 december 2013 10:15 PM
  [ # 2 ]

Ik merk eik niets aan de hendel en ik vind het uitrollen ook eigenlijk best goed gaan….

Morgen maar even een afspraak maken bij de garage en hopen dat het meevalt.

Profiel  

Rock's
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 december 2013 09:57 PM
  [ # 3 ]

C4 is terug van de garage, de remblokken zijn vervangen,.... niet omdat ze te ver versleten waren maar omdat de blokken een beetje los kwamen van de metalen houders ....mogelijk een combinatie van ouderdom en overhitting.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook