De leidinding van de pomp naar het stuurhuis.
Aan de ene kant een stuk 6,35 leiding met niet citroen flare, dan een stuk rubber, en dan een 4,5 leiding ook weer met een niet citroen flare.
Schijnt bij de dealer niet meer leverbaar.
Wie weet raad?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is een Deens bedrijf dat die leidingen nieuw namaakt. Maar wie was dat ook alweer….
edit: gevonden! http://www.autofrance.dk/products.asp
en zie hier: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=16034
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste










Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
geweldige link!!!!
waar rook is, is…
LHM only!






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor sommige uitvoeringen is ze origineel nog leverbaar , andere versies dan weer niet !!
Als de flexibel slang alleen kapot is kan een goede slangenboer die wel vervangen .......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Nee is niet het rubber maar het staal ( of wat ooit staal was).
Ik heb me gered, in de slang past een standaard hydrauliek koppeling naar 8 mm.
Die 8 is 5 inwendig, daar cunifer 4,5 in geslodeerd.
En dan een niet citroen flare aan het eind.
Past net niet in de pers, want die is voor 4,7.
Maar met een rondje ductape past het wel.
Zal morgen wel even een foto plaatsen.
Wel is het nu net of het sturen niet meer bekrachtigd gaat, moet je dat ergens ontluchten?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik vrees dat de binnendiameter van die cunifer leiding kleiner is dan de originele stalen leiding ,
dus ik gok op te weinig druk cq volume .
Die twee verschillende diameters vind ik ook een rare constructie
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Tja daar ben ik ook bang voor.
Maar met het blote oog is er geen verschil te zien.
Die leidingen in elkaar komt wel goed.
Maar er hoeft dus niets ontlucht?
Zal eens een stukje rijden, dat hele stuk leiding is natuurlijk wel leeg, toch een meter of 3 in totaal.
Met een halve meter slang met een binnendia van 10.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10487
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En, doet hij het nu beter?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee niet echt.
Heb nu geen tijd meer, maar die leiding gaat er weer uit.
Ik gok dat die flare niet heel mooi aansluit op het gat in het stuurhuis.
Ik heb diameters van de doorlaten nieuw en oud nog eens goed bekeken, maar daar zit het niet in volgens mij.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10487
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En als je het stuur langzaam verdraait? Als het dan beter is kan het inderdaad zijn dat de doorgang te klein is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.