Het gaat inderdaad een beetje off topic.
Wat betreft een GS-proefrit; komt wel goed geloof ik.
Back on topic:
Als ik het goed heb, gaat de keuze voor een ID/DS voor Serge dus niet door, en gaat hij verder met een andere XM.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX












































Totaal aantal Berichten: 25719
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Serge schreef:Een slot op zo’n leuk draadje!? Zet ‘m maar in Diversen / Algemeen.
Waarvan acte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
OK, dan kunnen we hier doorgaan, want het hele ID/DS-gebeuren is toch niet meer van toepassing.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het gaat inderdaad een beetje off topic.
Wat betreft een GS-proefrit; komt wel goed geloof ik.Back on topic:
Als ik het goed heb, gaat de keuze voor een ID/DS voor Serge dus niet door, en gaat hij verder met een andere XM.
Hoho! Als ik mezelf ff mag quoten:
Serge schreef:Einde van het verhaal en ook in relatie tot dit draadje is; wil ik 40dkm in een ID/DS rijden. Absoluut niet. Zo’n DS is in het huidige verkeer met de moderne auto’s zo kwetsbaar als een vlinder in een ventilator en daar zou ik m’n dochter nooit aan bloot willen stellen. Daarnaast zou ik horendol worden, als ik elke dag m’n km’s zou moeten maken in zo’n oude auto; windruis, nauwelijks verwarming, vocht, rammels all over te place, etc etc. Maar los van km’s, zou ik een ID/DS willen. Zeker weten! Van zo’n rijfeest wil ik elke week wel ff proeven. Samen met die oude vriend van me hebben we besloten om binnenkort een hobbyprojectje te beginnen in een uithoek van m’n aanstaande atelier/loods en vanaf daar kijken we wel eens verder. Ik heb er iig zin in!!
Kortom; morgen komt met alle waarschijnlijkheid de nieuwe XM en over een aantal maanden een Godinneke. Of dat een ID of een DS wordt en welke uitvoering, ga ik in de komende maanden samen met die vriend van me uitzoeken en uitproberen.
Animal triste post coitum
Kijk, dat is natuurlijk de mooiste keuze.
Een moderne Citroën diesel voor dagelijks gebruik en een Godin als vertroetelkindje.
Serge, ik weet precies hoe dat is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat je dagelijke diesel is, is mij wel duidelijk, maar welke uit die waslijst is dan jouw troetelkindje?
Animal triste post coitum
Serge schreef:Wat je dagelijke diesel is, is mij wel duidelijk, maar welke uit die waslijst is dan jouw troetelkindje?
Hehe, de GS.
De Digits staan op stal.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nog ff iets anders en volgens mij weet jij dat wel XBXG. Moet een auto van de straat af, cq binnen gestald worden als ie geschorst is?
Als die koop morgen namelijk doorgaat, dan moeten er nog een aantal dingen worden overgezet van m’n huidige XM naar die andere (o.a. ambiance interieur, uitlaat, bollen) voordat ze weg kan. En aangezien ik niet omkom in de tijd zal daar waarschijnlijk wel een weekje of 2 overheen gaan voordat alles klaar is. Dubbel wb betalen is ook zonde van het geld.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Nog ff iets anders en volgens mij weet jij dat wel XBXG. Moet een auto van de straat af, cq binnen gestald worden als ie geschorst is?
Als die koop morgen namelijk doorgaat, dan moeten er nog een aantal dingen worden overgezet van m’n huidige XM naar die andere (o.a. ambiance interieur, uitlaat, bollen) voordat ze weg kan. En aangezien ik niet omkom in de tijd zal daar waarschijnlijk wel een weekje of 2 overheen gaan voordat alles klaar is. Dubbel wb betalen is ook zonde van het geld.
Als je een auto schorst mag ie niet op de openbare weg staan noch op de openbare weg rijden.
Er wordt namelijk gecontroleerd waar een geschorste auto zich bevindt.
Maar als je korter dan 3 maanden een auto schorst krijg je weer een boete van 20 euro. Zo heb ik in 2005 een van de Digits maar 2 maanden geschorst en kreeg daarom nog een boete van 20 euro.
Maar dat is natuurlijk niet erg veel, als je daarmee rustig aan je XM kan werken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Op de site van de RDW staat:
“Voor de motorrijtuigenbelasting geldt een minimum schorsingsperiode van drie maanden. Wanneer u de schorsing binnen drie maanden opheft, dan wordt die schorsing voor de motorrijtuigen-belasting als niet ingegaan beschouwd. U moet dus voor de hele periode deze belasting betalen.”
Daarnaast heb ik op het moment niet 1 2 3 de mogelijkheid om haar ergens binnen te zetten…. Maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Animal triste post coitum
Daar is ze dan; m’n nieuwe dame. Er zijn wel een paar kleine dingetjes, maar uiteindelijk is een fris XMetje met een nagelnieuw setje winterbanden, mooie Etoile velgjes, origineel electrisch dakkie, 292dkm op de teller voor €900 (vraagprijs €1350) een hele aardige koop. Later nog ff meer over de ‘dingetjes’. Eerste ff de foto uit de ad. en morgen een paar eigen plaatjes.
Animal triste post coitum
nog ff en die dame zweeft als een engel…
mvgr wupke:knappe tuut
Mooie Xm hoor, Gefeliciteerd!
Dat vind ik ook wel. Ze rijdt momenteel als een duitser, zo stijf. Eigenlijk wel zo stijf dat ze misschien wel eens in de sportstand zou kunnen zitten. Maargoed dat zullen we snel zien.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Dat vind ik ook wel. Ze rijdt momenteel als een duitser, zo stijf. Eigenlijk wel zo stijf dat ze misschien wel eens in de sportstand zou kunnen zitten. Maargoed dat zullen we snel zien.
dat los ik wel op serge. no sweat..
ik zit nu druk in de voorbereiding voor de meeting as zaterdag.
daarna heb ik wel tijd voor je XM’s.
mvgr wupke:die je dame weer laat zweven als een godin…