2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motorruimte opschonen
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 december 2013 07:52 PM
  [ # 16 ]

foto 2

Afbeelding Bijlagen
IMG_2687.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 december 2013 07:53 PM
  [ # 17 ]

foto 3

Afbeelding Bijlagen
IMG_2689.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 december 2013 08:15 PM
  [ # 18 ]

Er liep/loopt een draad over de radiator heen en verdwijnt naar beneden richting de hd-pomp.
Kan die nergens tussen schieten?

Uit nieuwsgierigheid: welke functie heeft deze?

knuffel

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 december 2013 11:41 PM
  [ # 20 ]
vlietmansje schreef:

Er liep/loopt een draad over de radiator heen en verdwijnt naar beneden richting de hd-pomp.
Kan die nergens tussen schieten?

Uit nieuwsgierigheid: welke functie heeft deze?

volgens mij van een temperatuur sensor, maar weet ik niet zeker, deze wordt sowieso nog verlegt en/of in het zwarte stoffen tape gewikkeld, ik zal eens kijken wat de exacte functie is

hier nog een foto van de andere kant, als ik het me goed herinner zit hij op een sensor in de radiator.

deels heb ik inmiddels de hoofd kabelboom ook al aangepast/ opnieuw gewikkeld (hier dus nog niet te zien)
nieuwe ruitensproeierpomp, dus dat is ook een stuk netter

Afbeelding Bijlagen
IMG_2682.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 december 2013 12:48 AM
  [ # 21 ]

@c-wawa, dat bedoel ik dus, dat die rubberen slang er is weet ik, maar ik heb liever een origineel (lijkend) exemplaar

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 28 december 2013 01:05 PM
  [ # 22 ]
Micky schreef:
vlietmansje schreef:

Er liep/loopt een draad over de radiator heen en verdwijnt naar beneden richting de hd-pomp.
Kan die nergens tussen schieten?

Uit nieuwsgierigheid: welke functie heeft deze?

volgens mij van een temperatuur sensor, maar weet ik niet zeker, deze wordt sowieso nog verlegt en/of in het zwarte stoffen tape gewikkeld, ik zal eens kijken wat de exacte functie is

Deze draad loopt inderdaad naar een temperatuur sensor. Deze sensor stuurt de electrische fan aan. Draad loopt een klein stukje naar beneden, sensor zit geschroefd in de radiator. Deze draad hoor zo te lopen en kan nergens tussen schieten.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 december 2013 06:10 PM
  [ # 23 ]

Het was lekker weer vandaag, dus ik heb de dame even uit haar winterslaap gehaald om wat kleine klusjes te doen, deze draad zit bij mij idd op een temperatuur sensor en als de auto op het contact staat en ik verbind de draden door, dan hoor ik een relais klikken, de fan gaat echter niet lopen.
doe ik iets fout of moet ik het in de fan zoeken (motor liep niet), hij draait soepel rond met de hand, het zal wel draden doormeten worden denk ik?

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 28 december 2013 07:38 PM
  [ # 24 ]

De sensor bedient het relais aan de accubak, dat je hoort klikken. Naar het relais hoort een voeding / plusdraad, vanaf het relais een geschakelde draad en een massa naar de ventilator. Deze twee gaan, via twee connectors, tussen radiator en het plastic ventilator-huis door, langs een spaak van de ventilator-spin. Deze draden zitten gesoldeerd aan de ventilatormotor en zijn vaak van slechte kwaliteit. Je zou om te beginnen kunnen kijken of je op de connectors wel spanning krijgt als het relais schakelt.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 december 2013 09:00 PM
  [ # 25 ]

dankje, ik denk dat ik morgen alles even door ga meten.

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 29 december 2013 01:33 PM
  [ # 26 ]

Heb je het expantievat ea zelf herspoten? Zo ja, doe ja dat met de spuitbus of hoe doe je dit? Zo nee, laat je dit poederlakken?

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 29 december 2013 06:02 PM
  [ # 27 ]

het expantievat heb ik met de hand bijgeschilderd, niet perfect, maar wel heel netjes, als ik de auto zou restaureren, dan zou ik hem laten spuiten, wel zo mooi en misschien als het koelwater er een keer af moet dat ik het alsnog ga doen, samen met de radiateur, die is ook niet helemaal netjes meer, verder is alleen het Accu rekje zwart gespoten maar dat heeft garage samen met andere werkzaamheden onder de kap gedaan..

Wat betreft de draad van de elektrische fan,  daar ben ik nog niet mee klaar, als ik de draden op de sensor doorverbind hoor ik het relais klikken, maar er komt geen stroom op de motor van de fan, de fan rechtstreeks op de accu laat hem wel draaien, dus die werkt, bij de bedrading kon ik niet zo makkelijk bij, dus dat ga ik na de winter na lopen en goed aansluiten, ik vermoed dat het relais gewoon niet goed is aangesloten, of dat de constante plus ontbreekt (zoals wel meer dingen niet juist zaten), maar zoals ik schreef, echt tijd heb ik er nog niet ingestoken, de werking van de sensor in de radiateur heb ik ook nog niet gecontroleerd.

Had vandaag wat meer willen doen, maar een verstopte afvoer in de keuken heeft mijn plannen in de war gegooid..

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 31 december 2013 08:13 AM
  [ # 28 ]

moet het accurek zwart zijn? Bij mij is dat gewoon ongespoten.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2013 09:48 AM
  [ # 29 ]

Dat is een beetje bouwjaar afhankelijk. Bij de ene auto is het zwart, bij de andere ongespoten en alleen verzinkt of gepassiveerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook