Wie kan mij helpen:
Ik had het probleem dat het elektrische raam links-voor bij kou niet open ging.
De garage adviseerde mij de motor te vervangen en/of het bedieningspaneel. Ik kocht beide 2e hands en die deden het prima toen ik hen testte voordat ik ze monteerde, dus los aan de kabelboom. Ook testte ik de oude motor los en beide motoren ook koud nadat ik ze even in de diepvries legde; werkte allemaal OK.
Daarna monteerde ik de motor in de deur en ik testte met los bedieningspaneel nog even de motor voordat ik de binnenzijde van de deur terug plaatste. En vanaf dat moment werken zowel de spiegelverstelling als elektrische ramen helemaal niet meer.
Ook het oude bedieningspaneel en oude motor doen niets meer. Ook de lampjes op het bedieningspaneel werken niet meer. De 30A zekering (F5) is nog OK. Er staat nergens spanning op de 5 draden van het bedieningspaneel. Het zou kunnen zijn dat ik de stekkertjes van de motor en het bedieningspaneel 1x heb verwisseld… Wat kan ik nog doen? Dank voor jullie hulp, Loe
C4 2006 1.6HDi 230.000km

Totaal aantal Berichten: 34
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk ligne ambiance
Misschien zou het aan de “eco-mode” kunnen liggen? Je zou het kunnen proberen door de motor te starten en nog eens te kijken of het nu wel werkt…
Succes ermee!
Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break
Peugeot 306 2.0 HDI break
Citroën C4 berline 1.6 HDI Ligne Ambiance
Doen ze het daarna los wel weer?
Het zou kunnen dat je ergens op één of andere manier als het gemonteerd zit sluiting maakt.
Dank voor jullie reacties; Nee los doen ze het ook niet en na of tijdens rijden ook niet. Overigens doet het rechter bedieningspaneel het wel (passagier kan raam wel openen/sluiten). Loe
C4 2006 1.6HDi 230.000km
Is de auto uit te lezen? Klinkt namelijk of er iets in je bussysteem in de war is.
Probleem opgelost.
En ik moet mij diep, heel diep schamen: één van de stekkertjes van de motor had ik verwisseld met het stekkertje van het bedieningspaneel. Na ompluggen deed alles het weer.
Veel dank voor het meedenken!
Nog twee tips tot slot:
- de motor voor het raam kost op de sloop in Denemarken of Zweden de helft vergeleken met Nederland of Duitsland.
- ik downloadde het C4 manual via een link op dit forum van emanualonline.com: het te downloaden bestand was 18GB zipped; na unzippen was het 29 GB. Dus zorg voor voldoende (50GB?) vrije diskruimte. Overigens krijg je dan niet alleen het C4 manual maar alles van alle Citroen modellen.
C4 2006 1.6HDi 230.000km