Hallo allemaal!
vanaf aankomende woensdag ben ik de trotse eigenaar van een C4 uit 2006. Nadat ik al jaren geregeld in de Berlingo van mijn vader rijd ben ik wel een beetje gewend geraakt aan het citroen interieur. Ook heb ik gemerkt dat de boordcomputer (deels) bediend wordt met knoppen op de radio.
Nu mijn probleem;
De originele radio in mijn C4 heeft geen mp3speler. Deze zou ik wel heel graag willen hebben. Ik wil hem dus gaan vervangen door mijn eigen Pioneer radio die dat wel heeft, maar dan loop ik tegen een aantal onduidelijkheden/problemen aan:
1. kan ik de boordcomputer nog volledig bedienen als ik niet de originele radio erin heb zitten?
2. ik wil graag mijn eigen radio via de stuurwielbediening kunnen aansturen. Hiervoor heb ik onder andere de Connects2 OEM adapter gevonden, maar ik vind 60 euro nogal prijzig voor een stekkertje. Weet iemand daar een betaalbaardere oplossing voor?
Het scherm op mijn radio is uitgebreid genoeg dus ik vind het niet erg dat er geen radio info meer op mijn boordcomputerscherm wordt weergegeven, zolang de rest van de informatie maar wel gewoon op dat scherm kan blijven staan.
Ik hoor het graag! Ik ben in ieder geval blij bij de C4 familie te komen

Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Een radio verloop is nou eenmaal duur , dat is en kan niet anders ,
Je klok instellen etc kan allemaal niet meer bij het uitbouwen van de orginele radio, dus 2 keer per jaar de radio eruit halen om de klok goed te zetten , of langs de dealer om t via lexia te laten doen.
- Wat je ook kan doen is een extra aansluiting maken waar je je radio aan kan klikken en die in je dash kastje uit laten komen, waar je dan je orginele radio aan kan hangen ,
- Wat je ook nog kan doen is de uitgebreide stuurwiel bediening erin zetten , dan kan je alles vanaf het stuur instellen ,
Zowel de doorlussing naar t kastje als de uitgebreide bediening ( incl Lederen stuur ) heb ik liggen voor verkoop
2 keer per jaar langs de citroen dealer is mijns inziens sowieso geen permanente oplossing.. daar heb ik geen zin in steeds die radio eraan hangen is ook niet echt een handige oplossing vind ik..
Wat zit er precies meer op het stuur dan op mijn stuur? en wat kan ik daar (naast de klok instellen) nog meer mee? heb je misschien foto’s daarvan?
ik heb de auto op de stoep staan ondertussen en ben wat aan het uitproberen geweest. Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik liever de originele radio erin laat, dat staat en werkt beter.. Ik heb ondertussen een bluetooth audio ontvangertje gekocht welke op de AUX ingang van mn radio komt. Zo kan ik mp3’s vanaf mn telefoon afspelen in de auto.
Bedankt voor het meedenken!