Sinds een aantal maanden ruik ik zo’n weeïge koelvloeistofgeur in de auto.
Koelvloeistofpeil is altijd netjes, dus een ernstig lek is het niet. Wat ik zo links en rechts hoor is dat de kachelradiator mogelijk de boosdoener is…of de aansluitingen hierop.
Is het handig om een keer te proberen of een “pil” in het koelsysteem helpt en wie weet welk merk etc ?
Graag jullie deskundige reactie. Alvast bedankt !
Totaal aantal Berichten: 25813
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan Bars Leaks proberen. Maar een ander radiatortje is beter!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanks !
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Een pil moet ik ten zeerste afraden. Of het moet voor nood zijn.
Laatst had ik een koppakking vervangen van een TU motor vanwege de bekende olielekkage. Deze auto had ook ooit eens een pil gehad, en de smurrie die ik tegenkwam loog er niet om. De koelkanalen van de koppakking waren voor 75% dichtgeslipt met deze smurrie.
Daarnaast kan je kachel radiateur ook (deels) verstopt raken door die pil zodat je nagenoeg geen verwarming meer hebt. Mijn advies is toch de kachelradiateur te vervangen.
Inderdaad de TU motor gaat er helemaal mee dicht zitten, heb dat proefondervindelijk vastgesteld.
ops:
Best is vervangen.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Bar’s leaks in het systeem gedaan… geur weg ! Blijkbaar werkt het echt ! Voorlopig happy met het resultaat
Hou in de zomer je temperatuurmeter dan maar in de gaten.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Ga ik doen !

