Opknappen en verven leren bekleding
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 juni 2012 07:09 PM

De staat van de leren bekleding van mijn DS is al jaren een doorn in mijn oog, dus na aanschaf van 2 matige voorstoelen de stoute schoenen aangetrokken. Op websites al wat gevonden over leerplamuur/filler en leerverf. Bij de Leerlooier in Den Haag (http://www.leerlooier.nl) een setje besteld, genoeg voor 2 voorstoelen. Eerst reinigen met reinigingsvloeistof. De filler gebruik je om de barsten/craquele (niet scheuren) te vullen, laagje voor laagje en dan schuren met schuurpapier 100. Hierna verven met de lakroller.
Ik heb 4 lagen geverfd, maar zie de (witte) filler er nog doorheen. Voortaan door de filler al wat verf doen blijkt de remedie.

Hieronder wat foto’s, links de gevulde zitting en rechts een deel van de al geschuurde rugleuning:

Na 4x verven, links de geverfde rugleuning, rechts de gevulde en geschuurde ziting:

een scheurtje moest nog geplakt mbv stukje leer er achter plakken, zie het meest witte lijntje linksonder op eerste foto en rechtsboven op tweede foto.

Ik ben er wel tevreden mee, eens kijken hoe het zich zal houden op den duur (20 dkm/jaar)

Ben nu ook een deurpaneel aan het doen en de B-stijl bekleding (nog los) met onderkapjes en lussen. Later volgen de achterbank, middenarmsteun, hoofdsteunen en de andere deurpanelen. Alles wordt dan een kleur. Nu zijn de stroken op de deuren, boven de panelen, en de hoofdsteunen van het donkere (tabac) leertype.
Een nadeel: je krijgt niet meer dat originele patroontje/relief terug in 2 tinten bruin. Het gevulde leer is glad en eigenlijk een soort skai, net zo soepel als leer.
De vouwen gaan er ook niet mee weg, maar dat moet ook niet vind ik. Maakt het niet te nieuw zo.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 juni 2012 10:28 PM
  [ # 1 ]

wow, petje af hoor!  Shocked

ziet er inderdaad bijna nieuw uit, mooi

Profiel  

cifun
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

Gepost: 04 juni 2012 10:46 PM
  [ # 2 ]

Ziet er goed uit!

Heb je ook HG leerverf overwogen?
Dat ben ik zelf van plan te gebruiken.

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 augustus 2012 02:04 PM
  [ # 3 ]

Ik moet natuurlijk nog wel laten zien hoe het geworden is.

Ik had eerst wel een kleurverschil tgv nwe verf aanmaak, maar alles nog eens gedaan met een kleur gaf dit:

Ik heb ook nog 2 deurpanelen van nw hout moeten voorzien.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1423

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 12 februari 2014 03:42 PM
  [ # 4 ]

Ik ben wel erg benieuwd hoe het interieur er nu na 1,5 jaar bij staat.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook