mijn kriksteunen voor zijn rot, de vierkante profielen. ik wil deze weglaten en de dorpel netjes afweken dmv een plaat erin te lassen. is dit een goed idee of….
kwa constructie kan dat prima. Vind het er persoonlijk niet mooi uit zien.
Bij de bouw van mijn cabriolet kon ik de oorspronkelijke kriksteunen niet terug zetten en heb voor het zicht “nep” kriksteunen terug gezet, die dus niet belast mogen worden
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
deze steunen zijn toch wel erg handig. Ik heb de laatste drie maanden een krik(een echte) afwisselend onder de linker en de rechter steun staan. Zo kon ik allerlei opknap- en reparatieklussen uitvoeren. Zonder die steunen was het een stuk onhandiger en misschien wel onveiliger geworden.
Dus ik zou toch wel moeite doen om die steunen te herplaatsen.
groeten
Rinus
Rinus
Stel dat je de auto ooit wil verkopen en je treft dan een DS zonder kriksteunen…...Dat is wel een heel groot teken aan de wand. En het is ook wat Rinus zegt je gebruikt ze zo vaak dat het echt best praktisch is.
Zonde van de moeite om ze weg te laten. Als je toch gaat lassen, zou ik het meteen doen zoals het hoort, met de voordelen die hierboven zijn beschreven. Bovendien kosten de reparatiedelen die ervoor bestaan ook nog niet eens zo veel. Die extra investering nu verdien je dus terug in gebruiksgemak en voordeel bij evt verkoop.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben toevallig bezig met de voorste kriksteun van de Ds van een vriend.
De restanten heb ik netjes weggeslepen en de pasvorm van het nieuwe materiaal is prima.
Deze steun komt van het clubmagazijn.
Ik moet het nog wat in model kloppen maar je steekt hem er zo tussen.
Rest nu nog het vastlassen.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zou absoluut geen DS kopen waarbij de kriksteunen er niet zoals origineel uitzien. Terugplaatsen dus!