Totaal aantal Berichten: 163
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Ik heb mijn kilometer teller vervangen. Bij het overzetten heb ik de draden gemarkeerd en 1 op 1 overgezet. Helaas werkt dit truukje niet, de bedrading van de andere teller is iets anders.
Ik heb wat dingen aangepast, maar het werkt nog steeds niet naar behoren.
Probleem: bij lichten uit lijkt het allemaal goed te werken. Doe ik de lichten aan, dan blijft het groot licht lampje branden en kan ik deze met de dimmer dimmen. Verschillende dingen geprobeerd, zoals de bedrading er af halen, andersom aan sluiten etc. Gewenste resultaat blijft helaas uit.
Ik kan er niet achterkomen wat de logica intern is van de teller. Het lijkt er op alsof er intern van alles gebeurt. Als ik het schema zo bekijk, dan kan er niet zo heel veel mis zijn. Lampjes worden 1 op 1 gestuurd door de draad die er op aangesloten is.
Mijn vraag: is er iemand die voor dit (tweede) type kilometerteller een tip heeft voor het aansluiten? Welke afhankelijkheden zijn er tussen de lampjes? Waar komt de massa er op (massa is te meten, maar zie niet met de losse teller welke draad er is). Kan ik gewoon wat experimenteren met de bedrading van de lampjes? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, ben er al een weekend mee bezig geweest.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Totaal aantal Berichten: 15756
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het lijkt er op dat de draden van de grootlichtverklikker en de dashboardverlichting zijn omgedraaid. Even uitvogelen welke draad wat doet en die twee dan omwisselen?

Totaal aantal Berichten: 163
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Probleem opgelost, was een probleem met de massa.
Meter aangesloten, maar zonder aarding. Dacht dat het wel goed was, want ik had wel massa.
Niet dus, extra draadje naar massa getrokken en het probleem was opgelost.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Totaal aantal Berichten: 15756
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special