kriksteunen voor weglaten?
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 11 maart 2014 09:20 PM

mijn kriksteunen voor zijn rot, de vierkante profielen. ik wil deze weglaten en de dorpel netjes afweken dmv een plaat erin te lassen. is dit een goed idee of….

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 maart 2014 09:54 PM
  [ # 1 ]

kwa constructie kan dat prima. Vind het er persoonlijk niet mooi uit zien.
Bij de bouw van mijn cabriolet kon ik de oorspronkelijke kriksteunen niet terug zetten en heb voor het zicht “nep” kriksteunen terug gezet, die dus niet belast mogen worden

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 240
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 11 maart 2014 10:34 PM
  [ # 2 ]

deze steunen zijn toch wel erg handig. Ik heb de laatste drie maanden een krik(een echte) afwisselend onder de linker en de rechter steun staan. Zo kon ik allerlei opknap- en reparatieklussen uitvoeren. Zonder die steunen was het een stuk onhandiger en misschien wel onveiliger geworden.
Dus ik zou toch wel moeite doen om die steunen te herplaatsen.
groeten
Rinus

Rinus

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 14 maart 2014 12:57 PM
  [ # 3 ]

Stel dat je de auto ooit wil verkopen en je treft dan een DS zonder kriksteunen…...Dat is wel een heel groot teken aan de wand. En het is ook wat Rinus zegt je gebruikt ze zo vaak dat het echt best praktisch is.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 maart 2014 02:14 PM
  [ # 4 ]

Zonde van de moeite om ze weg te laten. Als je toch gaat lassen, zou ik het meteen doen zoals het hoort, met de voordelen die hierboven zijn beschreven. Bovendien kosten de reparatiedelen die ervoor bestaan ook nog niet eens zo veel. Die extra investering nu verdien je dus terug in gebruiksgemak en voordeel bij evt verkoop.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 maart 2014 07:30 PM
  [ # 5 ]

Ik ben toevallig bezig met de voorste kriksteun van de Ds van een vriend.
De restanten heb ik netjes weggeslepen en de pasvorm van het nieuwe materiaal is prima.
Deze steun komt van het clubmagazijn.

Ik moet het nog wat in model kloppen maar je steekt hem er zo tussen.
Rest nu nog het vastlassen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 maart 2014 10:24 PM
  [ # 6 ]

Ik zou absoluut geen DS kopen waarbij de kriksteunen er niet zoals origineel uitzien. Terugplaatsen dus!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook