2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bijna een half miljoen km!!!
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 08 augustus 2011 09:18 PM
  [ # 16 ]

Wat kost een nieuwe Xant in Iran? Gezien het uurloon (3,72 Euro per dag!) van een Iraanse arbeider zal de prijs niet bepaald hoog zijn.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
HenkKleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 17-07-2011

Gepost: 09 augustus 2011 01:39 PM
  [ # 17 ]

Dank voor je reactie Jan Matthijs! Leuk artikel!. Hopelijk hebben ze interesse om nog eens een xantia te beoordelen.

Profiel  
 
JMWxantia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 09 augustus 2011 09:45 PM
  [ # 18 ]

Hallo Henk,

In mijn persarchief zit nu één andere Klokje Rond op: http://multiply.com/slideshow/jmwxantia:photos:18/6 Verder vind je er nu bijna 1/3 deel van wat ik over de Xantia aan persartikelen heb.

Groet,

JMWXantia

Profiel  
 
JMWxantia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 29 augustus 2011 11:00 AM
  [ # 19 ]

Hallo,

Nog even een kleine aanvulling; In de CITROExpert (als je nog geen abbonnee bent in de kiosk en op http://www.citroexpert.nl) is sinds kort een rubriek voor kilometervreters, dit keer opnieuw een Xantia erin, wellicht de jouwe ook binnnekort? Ik wacht nog een paar maanden tot de 400.000 volgemaakt is….

Groet,

JMWXantia

Profiel  
 
harryh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 07 september 2011 01:53 PM
  [ # 20 ]

ik had al eens eerder met Citroen contact gehad nadat mijn Xant de 5 ton gepasseerd was.
Maar daar hebben ze geen intresse in en heel uniek is het ook niet bij Citroen.

Na ruim 5,5 ton loop hij trouwens nog steeds.

Gr

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  
 
alfred18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-12-2009

- Xantia 1.8i X break
Gepost: 11 september 2011 01:10 PM
  [ # 21 ]
Kornstra schreef:

Probleem 1 is snel opgelost,gewoon omkatten naar een bestaand NL-kenteken…..,maar daar gaan we het natuurlijk niet verder over hebben op dit forum… tongue rolleye

Probleem 2 geldt ook omgekeerd; omdat Mr. Wilders hier best populair is willen de Irakezen ook niet zo veel met ons te maken hebben….,maar sommige dingen veranderen snel als het om geld gaat.

Eh,Irak is niet hetzelfde als Iran hoor. Laten ze het daar maar niet horen,haha. Grt Alfred.

Xantia 1.8i 16V Pallas ‘99 en een MB 280 SE W116 uit ‘74

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 11 september 2011 02:32 PM
  [ # 22 ]

Ehh,Iranezen zijn natuurlijk geen Irakezen…,maar je hebt gelijk;foutje bedankt!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Cyril
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 21 november 2011 02:15 PM
  [ # 23 ]

Ik heb nu sinds een jaar een Xantia 2.0i station automaat, ben erg tevreden heb hem gekocht met 273.000 km op de teller.
Zit nu aan ruim 340.000 km, en dat voor een bezine wagen, wel de nodige slijtage reperaties gehad maar niks aan de motor, en hij rijdt nog steeds perfect.
Prima auto dus.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 november 2011 02:35 PM
  [ # 24 ]

Je hebt er 67.000km bij gereden in één jaar: geen LPG overwogen?

knuffel

Profiel  
 
Cyril
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 21 november 2011 02:53 PM
  [ # 25 ]

Ja weet het maar goed daar moet ook voor zijn, ik had een jaar geleden snel een andere auto nodig, en heb deze wagen gekocht,en dan komt het er nog eens bij dat ik deze auto van de sloop gekocht heb want hij stond te koop bij een sloperij.
Maar goed hij rijdt nog steeds goed, en als ik een andere auto aan ga schaffen denk ik er wel aan om gas te nemen.

Profiel  
 
patricio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 14-10-2005

Gepost: 24 december 2011 12:45 AM
  [ # 26 ]

Mijn Citroen Xantia 1.8I 16V staat nu op 405.000KM
LPG en af en to op benzine. Hoop dat ie nog een tijd blijft rijden.

Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 05 maart 2012 08:45 PM
  [ # 27 ]

Mijn HDI is dit weekend de 350.000 gepasseerd. Niet bijzonder veel voor een diesel, maar ik sta toch te kijken van de betrouwbaarheid van deze auto. Tussen vorige beurt en laatste beurt 0 euro uitgegeven, bij laatste beurt luchtmassameter en achterste uitlaatdemper vervangen. Kun je niks van zeggen.
Enige minpuntje is dat met de leeftijd naar mijn idee ook het geluidsvolume toeneemt.

Profiel  
 
HenkKleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 17-07-2011

Gepost: 04 april 2014 11:48 PM
  [ # 28 ]

De Xantia 2.0 Hdi uit 1999 heb ik met pijn in het hart ingeruild voor een…Xantia uit 1998. Ditmaal een benzine uitvoering aangezien ik minder rijd dan voorheen. Een 2.0 16v automaat. Rijdt geweldig! Vorige eigenaar is er kennelijk zuinig en zorgvuldig mee omgegaan. Netjes en alles werkt. Overigens voelde het ontrouw om mijn oude Xantia achter te laten met ruim 554.000 km op het klokje. Reden dat ik hem inruilde waren allerhande elektrische storingen. Dit na slecht contact van de plus pool van de accu. Hierdoor overgangsweerstand waardoor toerenteller en buitentemperatuurmeter er mee ophielden. Later ging ABS lampje branden. Daanaast veel roest waardoor onlangs het subframe al is gelast en een hydrauliekleiding zijn vervangen. De spatborden achter waren ook al erg slecht. Hier waren enkele jaren geleden al nieuwe stukken ingelast. Helaas ging de roest toch verder. Het tanken zal wel even wennen zijn. Het verbruik en de bijbehoredende kosten zijn vast veel hoger dan bij de diesel maar de wegenbelasting een stuk lager. Het rijcomfort is echter beter. Zal vast ook met de km stand te maken hebben. Deze heeft bijna 230.000 km gereden. Ik hoop hier weer met veel plezier jarenlang in te mogen rijden.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook