inbouwen CV systeem draadloos saxo 2002 1.4 vts (furio)
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 29 juli 2013 04:42 PM

Hallo,

Wij hebben sinds vorige week een SAXO VTS waar als wel CV inzit. (maar niet draadloos)
Nu hebben wij een pakketje van SPY gekocht en na wat lezen hier op het forum waar men het met een SAXO uit 1999 had gedaan leek het geen punt dit zelf te monteren.
Maar nu blijkt dat de inbouw van de zekeringen waar dus de CV unit achter moet zitten anders gemonteerd is dan in de saxo van 1999 (volgens foto’s uit een Franse manual welke hier op de side stonden)

Nu zou ik de bekleding van het portier weg kunnen halen maar hoe krijg je dan de bedrading alsnog de wagen in ...(de CV unit is de netste en makkelijkste optie mits je erbij kan)

Heeft iemand een idee ? zie wij iets over het hoofd dat het toch veel simpeler is om er bij te kunnen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met informatie hierover.

Ron.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
speedygonzales
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 12-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 06:47 AM
  [ # 1 ]

Er zou een howto moeten komen, ik was van plan deze te schrijven zodra ik klaar ben met mijn AB inbouwen in mijn Saxo maar ben nog altijd niet begonnen met inbouwen.

Saxo VTS 1.4 uit 2003

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 09:35 AM
  [ # 2 ]

Alvast bedankt voor de info dan,ik hoop dat je een makkelijke manier vind bij de oudere modellen was het niet zo lastig om bij de CV unit te komen als bij model 2002.

Ik had op de voorhand de afstandsbedieningen reeds werkend gemaakt op de SPY unit en dacht even de zekeringunit weg klappen om bij de CV unit te komen maar helaas dat was dus helemaal mis gerekend. Sad

Ron.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
speedygonzales
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 12-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 08:28 PM
  [ # 3 ]

ik kom er ook niet uit, volgend week dinsdag/woensdag komt er iemand die dit vaker gedaan heeft kijken. Ik vermoed dat de CVmodule bij mij niet in zekeringskastje zit maar erachter, je ziet het alleen als je eronderkruipt en omhoog kijkt.

Saxo VTS 1.4 uit 2003

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 08:56 PM
  [ # 4 ]

Dat gevoel had ik ook al dat de CV module er meer achter zit en zonder het hele dashboard te slopen kreeg ik niet het gevoel dat ik erbij kon komen.
Maar als je dat model uit 1999 bekeek was de hele opzet eenvoudiger althans die foto had ik ergens hier op het forum weg kunnen halen.

Ik ben in elk geval benieuwd als je komende week de zaak werkend hebt waar ik de CV module kan vinden en of er nog een simpeler oplossing voor om die 2 draadje ergens te monteren.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
speedygonzales
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 12-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 09:28 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij moet je de M6 moertjes losmaken zodat je de CVmodule tevoorschijn kan trekken. Je maakt op deze manier wel de motorkapopener-kabel los maar dat kan je naderhand weer vastzetten. Is ff afwachten hoe het volgende week gaat.

Ik heb overigens een klapsleutelsetje (google ff op hopping superset) en geen SPYsetje.

Saxo VTS 1.4 uit 2003

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 30 juli 2013 09:42 PM
  [ # 6 ]

De M6 moeren heb ik al los gehad ook de kabel verwijderd van de motorkap maar dan zat er geen rek genoeg in om het geheel ergens weg te klappen of de kabelboom zorgt voor teveel stugheid.

De zijwand bekleding heb ik een klein stukje geopend daar zit een aardbout waar je mooi de - kunt weghalen.

Ik heb de hopping superset bekeken en werkt nagenoeg hetzelfde zelfs de kleuren van de draadjes zijn hetzelfde als de SPY. Vermoedelijk is de basis module van alles wel hetzelfde ik had op een aparte voeding de afstandsbedieningen al geprogrammeerd, de module onthoud dan de code’s ook als de spanning eraf is geweest en je sluit hem later weer aan bleek alles er nog in te staan dus zal wel ergens een back-up batterij inzitten.

Ik heb gelezen dat de SAXO negatief gestuurd is voor wat betreft de CV.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 05 augustus 2013 09:53 PM
  [ # 7 ]

Gaat goedkomen, vandeweek kijken we even naar, ik heb in de tijd zoveel AB sets ingebouwd bij die Saxo, ik wist de module wel te vinden, maar het blijft wel altijd even lastig om hem te pakken te krijgen..

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 05 augustus 2013 10:15 PM
  [ # 8 ]

Top ben benieuwd en is mooi als we het hier ook werkend krijgen. Smile

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 29 september 2013 01:52 PM
  [ # 9 ]
Ron.v.L schreef:

Top ben benieuwd en is mooi als we het hier ook werkend krijgen. Smile

Vanmorgen de zaak werkend gekregen de buis van de ventilatie moet weg gehaald worden om voldoende ruimte te krijgen daarna kon mijn zoon bij de bruine CV plug komen.
Hierop de wit en wit/zwarte draad aangesloten. (contact 5 en 7 van de bruine plug)
De geel en geel zwarte draad en de zwarte op een aarde van het chassis gemonteerd.
De rode draad op een constante plus gemonteerd in ons geval op de plus van de auto radio.

Het volgende wat nog te doen staat is de knipperlichten werkend maken de bruine draden maar dat hebben we even uitgesteld tot een komend weekend.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
JBo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 11-07-2013

Gepost: 30 september 2013 03:13 PM
  [ # 10 ]

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan. Ik maak altijd graag gebruik van een tussemstekker. De lichtkabelboom van een ax die achter het dashboard begint heeft een bruine 9-polige stekker en contrastekker die hier goed voor te gebruiken is. Uit de contrastekker haal je dus ook de voedingsdraden (draden 1&2) en kun je de cv module laten schakelen (draden 5&7 of 6&8). Bij een saxo is de cv module gemonteerd op de stuurkolom. Als je de kappen daarvan weghaalt, kun je er al bij.

even een foto ter info

Let op dat je wel diodes plaatst op de kabels richting de knippers, anders ga je het zaakje terug zitten voeden.

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 30 september 2013 07:43 PM
  [ # 11 ]
JBo schreef:

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan. Ik maak altijd graag gebruik van een tussemstekker. De lichtkabelboom van een ax die achter het dashboard begint heeft een bruine 9-polige stekker en contrastekker die hier goed voor te gebruiken is. Uit de contrastekker haal je dus ook de voedingsdraden (draden 1&2) en kun je de cv module laten schakelen (draden 5&7 of 6&8). Bij een saxo is de cv module gemonteerd op de stuurkolom. Als je de kappen daarvan weghaalt, kun je er al bij.

Let op dat je wel diodes plaatst op de kabels richting de knippers, anders ga je het zaakje terug zitten voeden.

Badankt voor de extra tips ... voor wat betreft de CV module die zat bij ons achter de zekeringen houder om dus de 9 polige plug los te halen moest de lucht buis gedeeltelijk gedemonteerd worden.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
JBo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 11-07-2013

Gepost: 30 september 2013 08:11 PM
  [ # 12 ]

aha ik snap het Smile

Profiel  
 
Harvey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-04-2014

Gepost: 08 april 2014 06:20 PM
  [ # 13 ]

Ik heb ook een saxo 1.4 VTS uit 2001 en wil ook graag z’n setje inbouwen.

Hoe moet ik te weten komen welke contacten van de bruine stekker ik moet gebruiken.
In de reacties hierboven staat: (draden 5&7 of 6&8).
Staat dit op het bestaande CV kastje?

Profiel  
 
JBo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 11-07-2013

Gepost: 08 april 2014 07:15 PM
  [ # 14 ]

Draadnummers staan op de stekkers. Ik adviseer een tussenstekker, zodat je alles goed kunt in en uitbouwen.

PM even je mail, dan stuur ik je mijn draadschema.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook