Xsara Break 2004 vergrendelingsprobleem
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 10 april 2014 09:01 AM

Benzine 1.6 16V, LPG, 243.000 km inmiddels, rijdt nog steeds als een tierelier, maar die electronica he…..

Dit is er aan de hand.

- Sinds een paar weken schoot de auto in de vergrendeling als ik het portier linksvoor open deed. Omdat die open stond, gaat de vergrendeling dan open-dicht-open (alsof je de auto op slot wil doen als er nog een deur openstaat).

- Nu reageert de centrale vergrendeling vanaf linksvoor helemaal niet meer. De deur kan nog wel met de sleutel op slot gedraaid worden. Maar de andere deuren blijven dan onvergrendeld.

- Vanaf rechtsvoor lukt het ook niet. Alle deuren behalve linksvoor gaan op slot, maar omdat hij linksvoor niet “pakt” schieten alle deuren weer van de ontgrendeling (open-dicht-open).

Voor mijn gevoel is er linksvoor iets mis. Ik denk een kabelbreuk. De electrische ramen links gaan ook niet super meer (gaat in kleine stapjes omhoog/omlaag), ook alsof hij slecht contact maakt.

Zijn deze kabels duur, en is het vervangen lastig om zelf te doen? iemand een stappenplannetje?

Alvast dank voor de reacties.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 april 2014 09:59 AM
  [ # 1 ]

andere deur kopen op sloop a 50,euro, en de boel omzetten?? of de deur moet presies de zelfde kleur zijn, het slot in de deur, is samen gebouwt met de cv unit/moter. je kan eerst proberen het slot goed in te spuiten met wd-40. wie weet,

hier een foto van de cv

Afbeelding Bijlagen
cv slot.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 10 april 2014 11:30 AM
  [ # 2 ]

Als het een breuk is in de kabelboom, heeft een deur vervangen dan zin?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 april 2014 01:32 PM
  [ # 3 ]

ik zie het uit een andere hoek denk ik, neem aan dat je de kabelboom bedoelt die in de deur zit??? kost ??euro. als het toch niet zo is meschien toch het slot, en aangezien je raam het ook al slecht doet, en een auto met 240000km al niet veel meer waard is, moet je toch aan de kosten denken. dus als dan de kabelboom al 40euro kost,en het dan toch niet is, wordt het weer een dure zaak, of je moet eerst de kabelboom door meten, en opzoeken waar het echt in licht,

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 10 april 2014 02:12 PM
  [ # 4 ]

Ik zou het eens in dat stukje bundel zoeken tussen het schutbord en de deur.
Daar zouden best meerdere draden (bijna) door kunnen zijn (agv schuren/buigen en een knikje of zo), met deze intermitterende storingen tot gevolg.

Daar is meer over geschreven hier.
Kwestie van de (bijna-)breuk opzoeken, stukje draad evt. vervangen door soepelere versie met siliconen mantel, netjes solderen en goed isoleren met krimpkous.

(Bij de achterklep van een break komt dat ook voor.
Ook dan gevolgen met slecht vergrendelen en niet werkend 3e remlicht.
Dat laatste was een onaangename verrassing bij de laatste APK).

Profiel  
 
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 11 april 2014 09:44 AM
  [ # 5 ]

Hoi jker
Dank voor je reactie. Omdat het raampje links ook niet meer werkt,zou je gelijk kunnen hebben.
Die hele kabelboom komt op dat punt samen. Lijkt me stug dat het zowel bij het slot als het raam tegelijk stuk gaat.

Ik ga er eens naar kijken. Liefst vervang ik niet de hele kabelboom of portier, dat is veel werk en gedoe.

Gr.,
Ivo

Profiel  
 
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 11 april 2014 09:27 PM
  [ # 6 ]

Gelukt! Was idd een kabelbreuk in het verbindingsstuk tussen portier en carrosserie. De boel losgemaakt, opnieuw verbonden en gebundeld.
Vergrendeling en elektrisch raam doen het weer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook