Stoelen C5-II versus C5-III
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 21 februari 2014 10:38 PM

Hallo C-vijvers,

Sinds 2 jaar rijd ik in een c5 sedan uit 2006. Het is een grijsmetallic 2.0-16v op gas.Voor de c5 en nu nog als 2e auto, hadden/hebben we een xm. Ik vind de xm nog steeds iets meer een citroen dan de c5. De c5 doet haar werk naar behoren. Is wel wat stugger als de xm. Maar het belangrijkste verschil vind ik toch wel de stoelen.
In de xm zit je heerlijk. De stoelen geven veel steun. De c5 geeft weinig steun en de zitting is ook aan de korte kant. Nu heb ik het idee dat de c5-III weer stoelen heeft met meer pasvorm. Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden ze eventueel ook over te plaatsen zijn? Of misschien moet ik de carrosserie van het type III er maar gelijk bijkopen. Ik ben benieuwd.
Groeten, Manus

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 maart 2014 12:42 PM
  [ # 1 ]

Als je van “zacht” houdt dan kun je beter geen C5-III stoelen nemen, want daar zit je veel “strakker in”, d.w.z. de wangen zijn hoger, je voelt dat meteen.
Wat je misschien kunt doen is kijken of je geen stoelen vindt van een C5-exclusive uitvoering, ik dacht dat die meer “welving” hebben als de standaard stoelen van een C5-II, die inderdaad vrijwel helemaal vlak zijn, maar wel “zacht”.
Een C5-III is een heel andere auto als een C5-II, ligt veel strakker op de weg, maar is niet soepeler, en je wilt zeker wel een Hydraulique?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 29 maart 2014 09:23 PM
  [ # 2 ]

Beste citroensmgz,

Bedankt voor je reactie! Uit jouw woorden maak ik op dat de ph3 stoelen mi wel zouden aanstaan. Ik heb een ph2 exclusive, maar ik ben niet erg enthousiast over de stoelen.
Verder vind ik de ph3 qua model veel mooier dan de ph2, maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb ook begrepen dat deze strakker, maar stugger rijdt. Daar kun je bijvoorbeeld wat aan doen door er bij chyparse xm-bollen op te laten zetten. Zolang je niet met 200km. per uur over de wegen raast, is dit volgens mij geen probleem. Wat aankoop betreft: Er moet altijd wat te wensen overblijven.

Met vriendelijke groet, Manus

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 maart 2014 10:01 PM
  [ # 3 ]

Als ik je zo hoor zal een C5-III je wel bevallen.
Een C5-III rijdt redelijk soepel, alleen is het onderstel strakker, niet zozeer de vering.
Ik weet niet welke motor je zoekt, ik heb alleen diesel gereden met een C5-III, dan kan ik de 2.0 HDI 163 pk aanbevelen, zuinig en sterk. Benzine geen idee.
Zoek er een met 17 inch velgen met 225/55 banden en geen 18 inch, want die laatste veren nog minder.
Je kunt helaas geen XM bollen van een LHM auto op een LDS auto plaatsen. Andere vloeistof heeft andere bollen nodig.
Laat je niet foppen met 4 comfortbollen: Als je andere bollen wilt plaatsen moeten er 6 nieuwe op: De bollen op de veerpoten zijn er voor de sportieve stand, de middenbollen worden bijgeschakeld voor het comfort. De dempers van de middenbollen zit in het “bloque hydraulique”, dus daar kom je slecht aan: Je kan wel proberen een set bollen van een model C5-II te monteren, maar dan moet je gaan rekenen aan de schokdemping en de initieel druk.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 30 maart 2014 12:01 AM
  [ # 4 ]

Een C5-3 hp is uitermate comfortabel , daar kan een ph2 echt niet aan tippen hoor ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 09 april 2014 10:49 AM
  [ # 5 ]

Inderdaad. Ph3 is welzeker comfortabel. De ph2 vond ik de strakste van de 3.

Qua stoelen, de C5-3 heeft comfort en dynamische stoelen. Comfort krijg je bij af fabriek volledig leer en in het instap model. Deze hebben niet van die sportieve wangen. Overige uitvoeringen (half leer en Ligne business) hebben die wangen wel en zit je veel meer in de stoel vast. Moet je van houden.

Op de ph1/2 kun je je stoelen verbeteren door het plaatsen van ph1/2 el verstelbare exemplaren. Deze zijn niet echt anders maar kun je individueel voor en achter in hoogte verstellen. Daardoor kun je de stoelhoek kantelen.

Stoelen zijn op de ph3 iets steviger gevuld. En ze zijn een stik forser, dus of je ze in een ph1/2 kwijt kunt….

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 09 april 2014 10:00 PM
  [ # 6 ]

Hallo C5vers,

Bedankt voor alle reacties. Om het kort samen te vatten: ik begrijp dat de stoelen van de C5-III over het geheel genomen iets beter zijn. Al dan niet met zijdelingse steun. Wat mij opvalt, is dat in de C5-III weinig volledig leer geleverd is (of de eigenaren houden ze langer vast). Wat je meer ziet is half leer.
Dit in tegenstelling tot C5-II.
Ik rijd op dit moment in een C5-II exclusive 2.0-16v aut. op gas, met leren bekleding en navigatie. Prima auto,
maar ik kan er maar niet warm van worden. De C5-III vind ik aanmerkelijk mooier.De garage had mij altijd verteld dat ze steeds stugger waren geworden, maar tot mijn verbazing wordt dat hier tegengesproken.
Het begint toch wel te kriebelen en het zal wel een keer een C5-III worden. Graag met vol leer, automaat. De keuze moet alleen nog gemaakt worden tussen lpg en diesel. We dromen nog even verder.
Groeten, Manus

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 14 april 2014 09:27 PM
  [ # 7 ]

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat er nog niet zoveel c5-3’s op de sloop zijn. Leer is dan helemaal zeldzaam.
Maar misschien zijn er ook wel minder C5’-3’s met leer uitgerust omdat er al halfleer opzat..Al was daardoor de meerprijs ook niet zo gek hoog (1000 euro dacht ik)

Of bedoel je gewoon te koop. Dat zal er aan liggen dat er een stroom Ligne business te koop staan na 4 jaar lease. Met halfleer dus.
Excl leer zullen meer particulier verkocht zijn en worden dan langer vastgehouden. Als je zo eentje hebt, waarom zou je hem verkopen…..(zegt een ervaringsdeskundige)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook