Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Eigenlijk werd bedoeld hoe de koelwaterslangen aan het koelsysteem bevestigd zijn. Deze foto geeft daar geen duidelijkheid over.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Misschien mis ik iets maar wat heeft koelwaterslangen aan het koelsysteem met de gasinstallatie te maken.
Wil je een foto van de radiator e.d.?
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
De verdamper heeft als één van zijn (haar?) taken het laten verdampen van vloeibaar LPG naar gasvormig. Daarvoor is een enorme hoeveelheid verdampingswarmte nodig (ca 350 - 400 kJ/kg). Die thermische energie moet worden aangeleverd door het relatief warme koelwater, anders bevriest de verdamper en krijg je er geen gas meer uit.
Lees de eerste reactie nog eens: heb je al gecontroleerd of je verdamper niet bevroren is op het moment dat het probleem zich voordoet?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bevroren betekent dat de buitenkant helemaal wit is geworden en heel koud aanvoelt.
Zoals eerder gemeld: Ik heb precies zo’n verdamper in de aanbieding voor weinig..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
nltecoko schreef:Lees de eerste reactie nog eens: heb je al gecontroleerd of je verdamper niet bevroren is op het moment dat het probleem zich voordoet?
En als dat het niet is: hoe lang is het geleden dat de auto een grote beurt heeft gehad? Wordt ook meestal over het hoofd gezien als mogelijke oplossing. Nieuwe bougies, kleppen stellen, kabels etc.
Bij mij heeft het in ieder geval in deze zelfde situatie geholpen.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Heb ik met onze DS ook gehad. Vooropgesteld dat het geen defect is aan verdamper of ontsteking, kun je het volgende proberen.
Als de motor bloedheet is, zal het luchtfilter hete lucht aanzuigen. Dit wordt versterkt doordat de ingang van het fiter ook warme lucht die door de radiateur komt aanzuigt. Warme/hete lucht is ijl, bevat weinig zuurstof en de motor slaat af. De ingangs pijp is bij een DS te kort en op lpg komt dit zeer nauw.
Maak als test een slang (van jullie stofzuiger of zo) aan de ingang van het luchtfilter en leg die in het voorscherm achter de koplamp. Dan zuigt hij koele lucht aan. Pas op houdt de ingang vd slang wel uit de rijwind!!!
Na verdamper revisie, kleppen stellen en andere ontsteking bleek dit de oorzaak.
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En; als het een carburateurmotor is er voor zorgen dat het luchtfilter altijd in de zomerstand staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.