wielophanging voorwielen DS3
yellowsv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-04-2014

Gepost: 20 april 2014 09:33 PM

Vorige week bij de garage geweest. Met wisselen van velgen met winterbanden naar velgen met zomerbanden is er een verkeerde bout ingedraaid. Diameter hetzelfde, schroefdraad grover dan moest. Resultaat: beschadigde schroefdraad in de wielnaaf.

Volgens de garage was de schroefdraad te erg beschadigd, waardoor er geen nieuwe in kon worden getapt. Dus een nieuwe wielnaaf van €280. Werd ik, nadat ik de auto had ingeleverd bij de garage, een paar uur later opgebeld dat er ook een nieuw wiellager moest worden gemonteerd. Het wiellager zit om de as / wielnaaf geklemd en vervangen van de wielnaaf betekent dus automatisch ook een nieuw wiellager. Een erg onaangename verassing. Waarom hebben ze dat niet meteen tegen met verteld. Van een officiele Citroen-garage mag je toch wel die kennis verwachten.

Mijn vraag is nu: klopt dit dat je niet alleen de wielnaaf kunt vervangen en dus meteen en wiellager moet vervangen, of ben ik gewoon genaaid.

groetjes, Marc

Profiel  
 
Mart69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 10-01-2014

Gepost: 20 april 2014 09:37 PM
  [ # 1 ]

genaaid? je hoeft toch niks te betalen? Zij maken het stuk, zij betalen…simpel en niks anders accepteren.

Profiel  
 
yellowsv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-04-2014

Gepost: 20 april 2014 09:43 PM
  [ # 2 ]

was het maar zo, maar de wielen zijn niet gewisseld door de Citroen garage. Uiteraard ga ik dit kortsluiten met degene, die de foute bout in de naaf heeft gezet. Maar wil gewoon weten of die garage een eerlijk spel speelt, aangezien er in het verleden wel meer twijfelachtige dingen zijn gebeurd.11

Profiel  
 
Mart69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 10-01-2014

Gepost: 21 april 2014 01:45 AM
  [ # 3 ]

dan zul je voor een second opinion naar een andere dealer moeten vrees ik

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 april 2014 01:06 PM
  [ # 4 ]

marc bel gewoon even met andere citroen dealer van wat het gaat kosten en wat er allemaal wordt vervangen, ik neem aan dat je de naaf bedoelt van het voorwiel? want achter is het vaak een compleete unit, dus + lager, een voor naaf kost maar 80 euro of zo, en ligt er zo vanaf, behalve als ook het lager eruit moet, want dan moet het hele fusee eraf. en omdat de binnenring van het lager altijd op de naaf blijft zitten, wordt dan het lager vervangen, omdat ie er lastig afgaat,  maar nog even dit, je had de garage, waar de schade was gemaakt, in de gelegenheid moeten stellen het euvel te verhelpen, of hier over een afspraak te maken. wand waar is nu het bewijs?  dus al met al 280,- om alleen een naaf te vervangen vind ik veel, maar incl lager dat klopt wel.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook