Claxon werkt alleen wanneer sleutel uit contact is
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 28 oktober 2012 11:22 AM

Hallo iedereen ,

Nieuw op de forum en eerste keer ooit.
Ik heb net een 2.0 hdi berlingo gekocht van 2005 ,
alleen werkt mijn claxon niet.
Com 2000 module is niet defekt en alle fouten laten uitlezen .
Dan had ik vastgesteld dat als ik sleutel uit contact haal of sleutel op nulstand in contact ,hij dan werkt .
Als ik sleutel omdraai of motor start , werkt hij niet meer .
Zou dit een massa probleem zijn ?
Weet momenteel geen raad hiermee .

Fabrizio

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 oktober 2012 01:02 PM
  [ # 1 ]

dat wordt een zoek klusje, was het ook toen je de auto net had? of is het gekomen omdat je bv iets hebt ingebouwt bv andere radio. was het al zo, en heb je hem bij een garage vandaan, gewoon terug gaan en laten oplossen, het is immers ook een apk afkeur punt. dus als ie net gekeurd is dan klopt er iets niet.

Profiel  
 
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 28 oktober 2012 02:10 PM
  [ # 2 ]

Hey,


Nee , niks gemonteerd .
Auto is gekeurd en het stond erop als opmerking .
In België keuren ze je er niet voor af , alleen ambetant dat hij niet werkt .
De garage denkt dat het contactslot is .

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 oktober 2012 07:45 PM
  [ # 3 ]

weet je zeker dat er geen aparte assercoires zijn aan gebracht achteraf, ik denk namelijk eerder dat er ergens een draad is afgetapt, die betreking had op de claxon, de claxon werkt namelijk altijd, dus die loopt niet via het contact lijkt mij, dus zit de orgineele radio er nog in of niet, of is er een handsfree systeem ingebouwt, of een achteruit singaal systeem, eigenlijk wat je moet doen is kijken wat er nog meer zit aangesloten op het zelfde circuit als de claxon, en dan daar de storing in zoeken, dit vind je ook terug in je instructie boekje, omdat ze dan gezamelijk 1 zekering gebruiken. dus is dit dan bv radio dan even de stekkers eruit treken. je probleem is dat waneer het contact wordt aangezet er een draad wordt onderbroken, als bv een optie op de plus van de claxon is aan gesloten is het systeem onderbroken als het contakt aan gaat,

Profiel  
 
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 28 oktober 2012 10:45 PM
  [ # 4 ]

Zal eens kontroleren en u op de hoogte houden .
Ben heel blij met u reactie .

Profiel  
 
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 30 oktober 2012 01:52 PM
  [ # 5 ]

Eens radio afgekoppeld , blijft hetzelfde .
In boekje gekeken en claxon zit alleen op een zekering .
Weet er iemand hoe ik aan een elektrisch schema kan geraken, mss zie ik daar wat er allemaal aan verbonden is .
Of moet ik het anders proberen ?

Profiel  
 
go'tje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 12 november 2012 07:15 AM
  [ # 6 ]

Toen ik mijn berlingo kocht, was er iets met het linkerachterlicht, of het linkerremlicht, dat werkte niet. Welke van de twee weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Dat is toen voor aflevering gerepareerd.

Een hele tijd later ontdekte ik dat als het achterlicht brandde en je op de rem trapte, dat dan het linkerachterlicht uit ging in plaats van dat het linkerremlicht ging branden.

Ik ben toen naar de openbare bibliotheek gegaan, heb uit het handboek over berlingo/partner 1998 alle nummers van de draden overgeschreven en ben gaan controleren. In de stekker bij het linkerportier bleken twee draden verwisseld.

Dit om je een idee te geven wat er aan de hand kan zijn…

Misschien dat de kabelboom wat betreft de claxon van jouw model nog een beetje lijkt op die uit 1998?

Profiel  
 
canecorsoeric
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 26-02-2012

Gepost: 04 maart 2013 04:40 PM
  [ # 7 ]

Nog nieuwe ontwikkelingen omtrent het werken van de claxon ? Heb nl hetzelfde probleem . Erg lastig als je moet claxoneren tijdens hety rijden Sad

Ciao Eric

Profiel  
 
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 04 maart 2013 06:23 PM
  [ # 8 ]

Hey Eric ,

Mijn probleem is nog altijd niet gevonden , soms wil hij eens claxonneren ( denk slecht kontakt sleepring .Zou eens mijn airbag demonteren maar weet niet goed hoe , om eens te kijken .


Fabry

Profiel  
 
canecorsoeric
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 26-02-2012

Gepost: 04 maart 2013 06:48 PM
  [ # 9 ]

Hoi Fabri lastig had gehoopt dat je al een oplossing had Wink maar zal je op de hoogte houden van de ontwikkelingen . Hopelijk zijn er meer forum leden die dit probleem herkennen en het opgelost hebben !!

Ciao Eric

Profiel  
 
Fabrizio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-10-2012

Gepost: 24 april 2014 12:18 PM
  [ # 10 ]

Probleem opgelost ,in garage hebben ze de airbag uit stuur gehaald en daaronder zit de claxonkabel met een klemmetje vast op massapunt . Echter is dit heel zwak en is dit nu vervangen door een oogje op kabel te monteren en een nieuw gaatje in stuur geboord met nieuw schroefje , probleem direct verholpen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook