2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Stuurhuis hoezen
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 april 2014 02:15 PM
  [ # 16 ]

Bedankt voorde moeite alvast. Hoop dat je toch nog wat hebt liggen.

Verder niemand die een oud afgedankt stuurhuis met hoezen erop heeft liggen ??

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 25 april 2014 03:12 PM
  [ # 17 ]
H@ns schreef:

http://www.mister-auto.nl/fl/stuurhuisrubber/citroen-ds-break-21-106pk_v15134_g195.html

zie ik daar nu een lekslang aansluiting?
plaatje:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 april 2014 03:30 PM
  [ # 18 ]

universele troep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 april 2014 10:00 PM
  [ # 19 ]

dus.. ik kan een oude hoes van een SM stuurhuis snijden. Doorsnee is iets groter.. Blijft IMHO een beun oplossing. in 20 minuten heb ik een setje op je stuurhuis getrokken….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 april 2014 12:10 AM
  [ # 20 ]

Ha Boogaard, bedankt, en ik weet het, het is een beun oplossing. Op zich doe ik alles meestal zo goed mogelijk, ben een perfectionist, echt waar.
Maar soms heb je situaties dat je even snel iets gedaan moet hebben met werk waar je minder trots op bent… 
Ik stuur je een pm

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 april 2014 09:29 AM
  [ # 21 ]

Ik weet dat er ook leren hoezen bestaan voor de HY in de lengte open, die met een spiraalveer gemonteerd worden. Denk trouwens dat je ook eenn brommerbinnenband kunt nemen, in de lengte doorsnijden en vastlijmen met bandenplaklijm. 2 tywraps en klaar.laatst ook bij mn Xantia gedaan. Goedkoop, sterk en flexibel

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 april 2014 09:32 AM
  [ # 22 ]

.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 april 2014 09:39 AM
  [ # 23 ]

Nou, ik denk dat een brommerband wel erg beunwerk is.
Zo`n hoes moet behoorlijk in- en uitvouwen. Volgens mij is een brommerband daar niet voor gemaakt Wink
En erg oliebestendig is het ook niet.
Een beetje keurmeester moet daar waarschijnlijk vreselijk om lachen (als ie een goeie bui heeft…)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 april 2014 05:51 PM
  [ # 24 ]

aangezien een brommerbinnenband een paar bar kan hebben en onder het rijden constant vervormd is ie zeker sterk en flexibel genoeg. Je moet hem natuurlijk ruim nemen zodat hij niet uit hoeft te rekken in de uiterste stand. Invouwen heeft ie echt geen moeite mee. De harmonicarubbers scheuren vaak doordat ze hard worden. Heb je bij een binnenband geen last van. Is dus zeker als stofhoes geschikt. en niet oliebestendig? hoe kom je aan die wijsheid?
Niet iedere alternatieve oplossing is per definitie slecht beunwerk, zeker niet als het voor tijdelijk is.
En de vraag is hier om een makkelijke snelle manier een oplossing te vinden zodat hij met de auto weg kan.
Een keurmeester kijkt of een stofhoes heel is, en afsluit, meer niet.

Maar op het Xantia forum zijn er meer die dit gedaan hebben omdat bij een Xantia de linkerhoes een drama is om te vervangen. Zo ook ik nadat een nieuwe originele hoes bij de wissel gelijk de geest gaf. Das origineel en dus gewoon waardeloos. Oftewel de beunmanier is daar goedkoper, sneller, makkelijker, handiger en beter.
En er gewoon mee goedgekeurd. Ja Noorwegen is geen Nederland maar de APK is hier sinds 1 Jan veel strenger en nu vergelijkbaar met NL. (van 60 naar 150 keuringspunten)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2014 06:25 PM
  [ # 25 ]

Het ene idee is nog slechter dan het andere. Van opengeknipt, vast gelijmde, gebruikte stofhoezen naar ouwe sm hoezen en vervolgens eindigen we met brommerbinnenbanden. Mag ik heel even van m’n moderatorstoel af stappen? Anders val ik er af van het lachen….. haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 april 2014 09:08 AM
  [ # 26 ]

Ach, niet iedereen is gezegend met creativiteit

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 april 2014 12:44 PM
  [ # 27 ]

Nee, maar even zonder gekheid…
Ik snap het probleem wel, je wil niet uitgebreid sleutelen in die stalling.
De enige goede manier is natuurlijk nieuwe originele hoezen monteren.
Tijdelijk even oplappen voor de keuring en dan naar Boogaard gaan met nieuwe hoezen en voor E100,- erop laten zetten was toch de bedoeling? Wink
Maar binnenbanden zijn niet gemaakt voor olierijke gebieden.
Probeer maar eens een paar druppels olie op een band. Het zou mij erg verbazen als het rubber na een paar dagen niet zacht wordt.
En dat weet een keurmeester ook. Die heeft ook nog eens controleur van RDW die zomaar even in z’n nek kan staan hijgen…
De keurmeester moet er vanuit gaan dat dat rubber het 2 jaar uit kan houden…
Dan zou ik zelf misschien ook kiezen voor plakken met een stuk rubber van een andere hoes…
En na de keuring gelijk voor een deugdelijke oplossing zorgen.
Op Citromobile zijn vrijwel zeker goede hoezen te vinden…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 april 2014 01:21 PM
  [ # 28 ]

Tsja. Trek dat stuurhuis eruit. Rijd naar bussum. Ik trek die hoezen erop en je bouwt het in. Kan in 1 avond. Ik wil het ook wel ter plaatse doen maar dan wordt het duurder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 30 april 2014 05:44 PM
  [ # 29 ]

 photo 001_zps0cf571e6.jpg

Dit is het resultaat van de beun oplossing. Met dank aan Boogaard77

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 april 2014 05:46 PM
  [ # 30 ]

smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook