elektrisch probleem met Jumper bj ‘98
jelleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 28 april 2014 01:03 PM

Ik zit met een elektrisch probleem met mijn jumper, het probleem was er al toen ik hem 2dehands kocht.
Het zit hem zo. Als mijn contact niet aanstaat, kan ik mijn ruitenwissers aansteken, mijn koude lucht blazers aansteken en kan mijn voorlichten aansteken.
Ik heb reeds eens gekeken om het onderdeel te vervangen waar je contactslot in zit en waar de elektriciteits-fiches op aangesloten zijn maar alles bleef hetzelfde.
Wie hier op het forum kan mij hierbij helpen? Want dit heeft me al een paar lege batterijen gekost.

Mvg
Jelle

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 april 2014 01:14 PM
  [ # 1 ]

Jelle: Er zit een relais in de Jumper die via het contact gestuurd wordt voor die verbruikers. Een voorbezitter heeft dat “permanent” aan gezet , of het relais is kapot. Welke ? Zet het licht aan, en trek de relais een voor een los, en je vindt hem. ( Ik heb geen schema bij de hand).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jelleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 28 april 2014 01:16 PM
  [ # 2 ]

Dank voor deze vlugge reactie. Zou je me nog kunnen zeggen waar ik die relais kan vinden?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 april 2014 01:19 PM
  [ # 3 ]

In de motorruimte in een van de “zwart plastic bakken” met kabelsaansluitingen OF onder het dashboard bij de zekering kast. Heb je een handboek / gebruikshandleiding: Daar staat meestal wel wat in. Relais zitten tegenwoordig vaak een beetje verscholen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jelleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 29 april 2014 12:06 PM
  [ # 4 ]

Ik heb alle relais eens onderling met elkaar verwisseld maar de problemen blijven telkens dezelfde. Eventueel nog andere mogelijkheden?
Of ben ik toch nog verkeerd bezig?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 april 2014 12:52 AM
  [ # 5 ]

Verwisselen helpt niet als je niet weet welk relais het is. Haal ze er maar eens een voor een uit en kijk bij welke de lampen etc uit gaan. Alleen voor de lampen zijn dat er 2, een van het contact en de tweede van de lampen. Als de lampen uitgaan controleren of ook de andere functies niet werken, dan heb je het goede relais. Dan pas kan je kijken of het relais niet defect is ofdat de kabel van het contactslot permanent spanning levert.
Je kan ook eens kijken of iemand wijzigingen heeft aangebracht aan de kabels.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jelleve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 30 april 2014 11:30 AM
  [ # 6 ]

Zo ziet het er uit.
Heb net alle relais vervangen naar nieuwe en probleem nog steeds niet verholpen.
Wel zie ik 2plaatsen vrij? Deze heb ik ook niet opgevuld.

Bedrading eens vlug bekeken en zie nergens een verandering (op het eerste gezicht dan toch)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook