Airbag waarschuwingslamp
flootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2014

Gepost: 29 april 2014 08:17 PM

Hallo
heeft er iemand soms een idee van hoe ik het sinds drie dagen steeds knipperend airbag lampje kan laten doven?
ook het lichtje van de zij-airbag blijft branden.(af en toe)
het gaat hier over een Xantia estate 19Td uit 1999 met 313000 kilometer.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 29 april 2014 09:27 PM
  [ # 1 ]

Even zoeken hier op het forum Smile Het probleem komt vaker voor, stekkers onder de stoelen die geen goed contact maken. Ik heb de stekkers goed schoongemaakt, beetje bijgebogen en dat was voor mij voldoende. Voor een definitief goed werkende oplossing kan je de draden vast solderen. Wel even plus kabel van de accu loshalen voor de zekerheid, ff kwartiertje wachten. Anders schijnt er de kans op de mogelijkheid te zijn dat de airbags spontaan klappen. Wat ook een oorzaak kan zijn is de draaiknop om de passagiersairbag uit te schakelen. Die kan slecht contact maken, soms is een paar keer aan/uit schakelen al voldoende.

Profiel  
 
flootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2014

Gepost: 30 april 2014 10:16 AM
  [ # 2 ]
BX16TGI schreef:

Even zoeken hier op het forum Smile Het probleem komt vaker voor, stekkers onder de stoelen die geen goed contact maken. Ik heb de stekkers goed schoongemaakt, beetje bijgebogen en dat was voor mij voldoende. Voor een definitief goed werkende oplossing kan je de draden vast solderen. Wel even plus kabel van de accu loshalen voor de zekerheid, ff kwartiertje wachten. Anders schijnt er de kans op de mogelijkheid te zijn dat de airbags spontaan klappen. Wat ook een oorzaak kan zijn is de draaiknop om de passagiersairbag uit te schakelen. Die kan slecht contact maken, soms is een paar keer aan/uit schakelen al voldoende.

Dank u wel voor de uitleg,ik ga dit vandaag eens testen door de bekabelingstekkers schoon te maken.

Profiel  
 
Guillaume
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2006

- Xsara Picasso HNFU* 1.6i /16v
Gepost: 08 mei 2014 10:59 AM
  [ # 3 ]

Bij mijn Xantia II brandde het knipperlampje weer eens. Het constante lampje van de veiligheidsriemen deed vervolgens ook mee, terwijl dat laatste bij mijn weten niet functioneel is bij mijn type.
Vorig jaar heb ik de stekkers gereinigd met reinigings/contactspray; dat loste toen het probleem op. Dit keer helaas niet. Ik heb daarop de dikke stekkerverbinding onder het aan/uitcontact van de airbag (middenconsole) geheel gedemonteerd: het contactbolletje(kogeltje?)wordt dan gedeeltelijk zichtbaar. Dat heb ik dit keer flink gesprayed met de contactreinigingsspray. Bij het aansluiten even letten op het plastic palletje t.o.v. het kogelcontactje. Laten drogen (15 min.) Het geheel is gedaan met de massa van de accu losgekoppeld.
Probleem opgelost: beide lampjes gaan na starten uit zoals het behoort.
Het proberen waard!
Guillaume.

VoorheenBX rijder >>> En bijna alles van daarvooor vanaf 2cv/gs(a)
Op 9 nov 2018 mijn laatste Xantia ingeruild voor Xsara Picasso.
De Xantia was toe aan groot onderhoud. De instap werd mij wat lastig.
De stoelen van de Picasso vallen qua confort nogal tegen, maar dat was te voorzien, evenals het rijconfort op zich.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook