Tikkkend geluid rechtsvoor bij optrekken/afremmen
dirkJan77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-2014

Gepost: 11 februari 2014 12:28 PM

Hallo,

We zitten sinds korte tijd met een irritante getik waar ik toch een second opinion op wil hebben voordat ik 400e ga aftikken bij de Citroen dealer.

Probleem is als volgt, bij optrekken en terugschakelen hoor je overduidelijk een tik rechtsvoorin. Dit is ook soms te horen tijdens het nemen van een bocht, maar ik denk dat dit komt omdat je net voor een bocht altijd ff terugschakelt. Afremmen met motorblok hoor je ook altijd een getik. Tik is het duidelijkst te horen wanneer je met 1ste versnelling snel wilt wegrijden.

- Er is geen enkel getik te horen wanneer we rijden over drempels of gehard weg.
- Ook horen we geen getik als ik heel soepel schakel, het is dus echt wanneer de auto naar voren of achter ‘duikt’ tijdens schakelen.
- Auto met stilstand op en neer drukken = geen getik.
- En als laatst heb ik een rotonde gepakt om te testen, constant rondjes rijden met ramen naar beneden. Geen getik maar ook geen gezoem oid.

Nu is de auto langs geweest bij Citroen, die kwam met het is de wiellager. Ik heb het idee dat dit onzin is, wiellager maakt een totaal ander geluid als het getik waar wij nu last van hebben.
Lokale garageboer heeft volgens zijn zeggen de motorsteun doorlopen maar kon hier niks vinden

Hopelijk iemand met wat antwoorden Sad

Het gaat trouwens om een DS3 2011 1.6HDI met 40k op de teller

Alvast bedankt!
Dirk

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 20 april 2014 01:18 PM
  [ # 1 ]

hallo   wij hebben een saxo 1.4 en bij ons was het toch de motorsteun het de onderste waar het rubber slecht van was . je kan kijken als de auto stilstaat en je zet de auto in de eerste versnelling met de motor uit en zonder sleutel in het contact,je doet de motorkap open en dan duw je de auto heen en weer .  je kan dan zien of het motorblok erg veel kantelt of niet en misschien hoor je dan ook de tik
kijk naar de ophangpunten of die veel heen en weer gaan . als ze goed zijn bewegen ze maar een klein beetje .zit er veel beweging in dan moet je die eens beter bekijken succes   vr gr mth

Profiel  
 
dirkJan77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-2014

Gepost: 09 mei 2014 11:40 AM
  [ # 2 ]

Bedankt, dit was idd ook het geval bij ons (bovenste motorsteun)!  Wel erg frappant dat zo’n onderdeel snel ‘kapot’ is gegaan

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook