2400 ie pallas start niet
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 01 mei 2014 03:22 PM

Ik heb een paar weken geleden een 2400 ie pallas gekocht. Vanaf het begin is het “starten lopen” en rijdt hij heel fijn. Op een gegeven moment startte hij niet meer als hij warm was. Nadat hij was afgekoeld was het weer “starten lopen”. Bij een zo’n sessie van warm niet willen starten, was er geen vonk waar te nemen bij de kabel naar de verdeler toe. Daaruit trok ik de conclusie dat de bobine niet meer goed functioneerde. Nadat ik thuis de bobine heb vervangen, startte hij wel, maar liep heel slecht. Daarna startte hij helemaal niet meer. Ik heb wel vonken bij de bougiekabels en ook (ruikt naar veel) benzine. Maar hij slaat niet aan, ook niet via de startkabels van een andere auto (2 jaar oude volvo v50 diesel). Dus wel vonken en benzine maar start niet. Zou het de Luchtmassa-meter kunnen zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2014 06:03 PM
  [ # 1 ]

Dat kan of de BDP sensor. Hoe zijn de bougies?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2014 06:05 PM
  [ # 2 ]

Een 2400 ie heeft geen bdp sensor maar een pick-up sensor in de stroomverdeler en een losse ontstekingsmodule onder de bobine bij de koplamp rechts.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 01 mei 2014 08:51 PM
  [ # 3 ]

Klopt, maar ik ga er vanuit dat dat de pick-up sensor werkt, anders zou je geen vonk hebben, dacht ik. Bougies kan ik ook nog even checken, bedankt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2014 08:52 PM
  [ # 4 ]

Heb je een mooie, krachtige, vonk? Of een “so so la la” vonkje?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 mei 2014 08:55 PM
  [ # 5 ]

En als je de oude terug zet?
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 01 mei 2014 10:50 PM
  [ # 6 ]

Gevoelsmatig zou ik zeggen niet een heel overtuigende vonk, maar daar heb ik een beetje weinig ervaring mee.

Ik had met de ‘oude’ bobine geen vonk.

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 01 mei 2014 10:50 PM
  [ # 7 ]

Gevoelsmatig zou ik zeggen niet een heel overtuigende vonk, maar daar heb ik een beetje weinig ervaring mee.

Ik had met de ‘oude’ bobine geen vonk.

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 04 mei 2014 09:50 PM
  [ # 8 ]

Veel stekkertjes los en weer vast gemaakt, Luchtmassameter mechanisch gecheckt en nu loopt hij weer. Wel erg rijk afegsteld.
Bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 mei 2014 12:38 PM
  [ # 9 ]

Dus een gezellig stekker probleem is het meest waarschijnlijke. Komt wel vaker voor hoor Wink
Af en toe rondje stekkers kan dit soort gedoe voorkomen.

je mag nog een paar mooie foto’s hier posten van je mooie Pallas, altijd leuk !
en evt. verdere vragen kan je dan later hier ook in jouw draadje posten (titel openingspost kan je wijzigen).

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 10 mei 2014 08:15 PM
  [ # 10 ]

Bedankt, foto’s volgen.
Het volgende probleem dient zich alweer aan…..
Nu start hij goed maar lekt olie bij het lopen op de uitlaat en er komt witte rook uit de uitlaat (maar de motor was nog niet warm. Er miste een moer uit het uitlaatspruitstuk en op die positie lekte er benzine langs de uitlaat. Door een nieuwe moer te monteren is dat probleem verholpen. Ik ben een beetje bang voor een lekke koppakking. Hoe kun je met zekerheid zeggen dat dat het probleem is?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 mei 2014 08:44 PM
  [ # 11 ]

Dat zal een mooi zootje zijn dan confused

Die witte rook? Is dat een klein pluimpje de eerste minuten of meer een lokale mistbank?
Waar de olie op de uitlaat lekt even goed schoonmaken en goed kijken waar het vandaan komt.
Als de benzine onverbrand uit de uitlaat stroomt zal die cylinder ook een natte bougie hebben.

Een (dramatisch) lekke koppakking kan alles wel veroorzaken, is de motor te heet geweest?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
wetering
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-2014

Gepost: 10 mei 2014 10:12 PM
  [ # 12 ]

De witte rook lijkt toe te nemen in de tijd. Zou misschien ook benzine kunnen zijn??? Ik zal morgen even de bougie eruit draaien van cilinder 3 (waar de moer ontbrak). Ik kon hem nu niet meer aan de praat krijgen. Misschien verzopen? Na inspectie van de bougie zien we wel weer verder.

Bedankt voor je reactie.

Groet Onno

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook