hydraulische vering
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 14 mei 2014 09:31 AM

Allen,

Recent kreeg ik onderweg foutmeldingen op het display m.b.t. de hydraulische vering en de opmerking niet harder te rijden dan 90 km/u. Thuisgekomen aan de Lexia gehangen en geconstateerd dat de pomp het niet deed. Omdat ik de auto ook heb ontlucht met de Lexia lag deze ondertussen ook op zijn buik.

Vanaf deze plek de complimenten voor Johan Oldenhage voor zijn uiterst behulpzame houding en expertise m.b.t. mijn probleem (geklapte zekering, 40A, van de pomp). Hulde. Ik ben graag klant bij Oldenhage.

Het was nogal een sinecure om de pomp en het systeem weer gevuld te krijgen met LDS. Door, kennelijk een droog, draaiende pomp is er nog eens een nieuwe zekering geklapt. Uiteindelijk uitgerust met 50A zekering. Ruim 2,5 liter LDS moeten bijvullen.

Greetz

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 mei 2014 09:58 AM
  [ # 1 ]

Het vervangen van een zekering door een met een hogere waarde lijkt mij onverstandig.
Zoeken naar de oorzaak van het stoppen van de pomp zou ik voorrang geven.
Want: Waar is die olie gebleven? Die moet ergens uitgekomen zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 14 mei 2014 11:01 AM
  [ # 2 ]

Lekkage vaak moeilijk te viinden special als ergens het vat een scheur heeft.
Dit kan komen als de verkeerd is opgekrikt en er overdruk is ontstaan in het vat.
Dit is speciaal kritisch in de oudere versies. In de nieuwste editie van het vat,
zit er een andere dop op die de overdruk aankan. Bij opkrikken altijd dop van het vat halen !!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook