Yatour en Citroen Xsara Picasso van mei 2001
dolfijntje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 13-05-2014

Gepost: 14 mei 2014 02:55 AM

Hallo,

Ik ben sinds korte mij tijd trots bezitter van een Citroen Xsara Picasso. Mijn vader heeft vanaf jeugd al diverse Citroen modellen gereden, dus geheel onbekend met het merk was ik niet.
Nu zit ik, net als meerdere Citroen eigenaren, met het probleem dat op de af-fabriek stereo geen USB, Aux, of SD card mogelijkheid zit. Ik heb als gezocht of ik een draadje hierover kon vinden, en waar dit achteraf ingebouwd is bij een Xsara Picasso uit 2001. Ik heb hier toen geen draadje in dit forum over gevonden.
Omdat de af-fabriek stereo geen USB, Aux of SD-card mogelijkheid heeft ben ik na veel wikken en wegen bij Yatour terecht gekomen. Daar zie ik echter staan dat de Yatour die geschikt is voor de Xsara Picasso pas bij de modellen vanaf 2002 gebruikt kunnen worden. In mijn radio zit een CD wisselaar ingang aan de achterzijde van de radio, waar dan een 8-pins connector (blauwe blokje) in moet.

Ik heb 3 Citroen dealers moeten bellen om er achter te komen of ik een RD3 radio heb of niet. Ik vraag me dus soms wel eens af of de dealers hun auto’s wel zo goed kennen. Nadat ik Citroen in Nijkerk en Amersfoort gebeld heb, en ze me daar vertelde dat het op radio op de sticker terug te vinden zou zijn, wat dus niet het geval is, kreeg ik bij Van Beek in Roosendaal het correcte antwoord. Was gewoon even een kwestie van mijn kenteken opzoeken in de computer et voilà, alle info die ik nodig had konden ze naar boven toveren. Jammer dat bij de Citroen dealers in Nijkerk en Amersfoort dit teveel moeite was. Dit laat bij mij over beide bedrijven een slechte indruk achter.

In mijn Citroen zit het stereo model PU-2295A(G). Volgens de Yatour website zou het wel aangesloten kunnen worden op een Clarion PU-2295A stereo. Kan iemand me vertellen waar die (G) voor staat die achter het model nummer wordt gegeven? Zijn er nog meer mensen die zo’n Yatour kastje in een Citroen Xsara Picasso uit 2001 ingebouwd hebben, en wat zijn de ervaringen daarmee. Mijn interesse is tevens voor Yatour ontstaan omdat er ook de mogelijkheid op zit om er een bluetooth/handsfree uitbreiding bij te nemen. Ik vind dat wel zo relaxed rijden als ik dan toch gebeld wordt als ik in de auto zit.

Zijn er ook nog mensen die me kunnen vertellen hoe ik dit kast van achter de stereo het netst in mijn bakje onder de asbak, of in het handschoenen vakje door kan trekken? Wat moet ik dan demonteren? Hoe kan ik dan het best te werk gaan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Yvonne

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 mei 2014 07:27 PM
  [ # 1 ]

Yvonne, gefeliciteert met je Picasso, over die yatour, heeft de dealer je ook verteld dat ie moet worden aangemeld op je radio? anders werkt ie waarschijnlijk niet, hier komen dus ook kosten voor, en volgens mij werkt de handsfree functie alleen als je naar muziek luistert die via de yatour wordt afgespeelt, luister je bv naar de radio, dan moet je volgens mij dus eerst om switsen naar cd-wisselaar, 100% ben ik er niet zeker van, dus vraag dit eerst even na.

Profiel  
 
dolfijntje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 13-05-2014

Gepost: 15 mei 2014 04:57 AM
  [ # 2 ]

Het activeren van de CD wisselaar gaat me 30,- kosten. Ik kan daarentegen dan wel mijn eigen muziek vanaf USB stick of SD kaart beluisteren. Smile Na een aantal berekeningen te hebben gemaakt is het een goed alternatief voor, en goedkoper dan, een andere radio. Het blijft Trial&Error;, en dus een gok, als nog niemand deze Yatour kastjes in een Xsara Picasso uit 2001 heeft ingebouwd, en dat het werkt. Mocht het alsnog niet werken dan kan ik het Yatour kastje alsnog terug sturen, en ben ik slechts 30,- armer. Ik kan dan altijd nog besluiten om de SONY radio, die ik nog heb liggen uit mijn vorige auto, in te laten bouwen.
Mocht er dus nog niemand zijn bij wie het gelukt is met dat Yatour kastje, dan zal ik wel even verslag doen of het wel of niet gelukt is. Er rijden tenslotte nog genoeg Xsara Picasso’s rond van bouwjaar 2001. Wink
Ik zal grotendeels naar mijn eigen muziek luisteren, dus met het handsfree deel zal het dan een niet al te groot probleem worden. Uiteraard zal ik het ook gaan testen of het werkt als ik gewoon mijn radio aan heb staan.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook