Radio vervangen Citroën Berlingo First 30-04-2002
Maarten112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 19-06-2011

Gepost: 11 mei 2014 11:20 PM

Mede Berlingo eigenaren,

Ik heb een vraagje aan jullie waar ik niet zo goed uitkom. Ik ben de standaard fabrieksradio in mijn Berlingo zat, cd speler werkt niet meer en het geluid is belabberd. Vermoedelijk een combinatie van de versterker in de radio met de standaard Citroën speakers.

Ik heb nog een ander radio liggen die een heel stuk moderner is (o.a. usb stick mp3’s, cd’s, bluetooth etc). Ik wil die dus graag in gaan bouwen ter vervanging van de fabrieksradio, en mogelijk uiteindelijk ook de voorspeakers vervangen.

Nou lees ik hier en daar dat het zelf vervangen van de radio kan zorgen voor een beschadigde BSI waardoor ik twijfel of ik de radio zo maar kan vervangen. Hier wat gegevens:

Type: Berlingo first 1
Bouwjaar: 30-04-2002
uitvoering: 1.4 I Multispace

Voor zover ik het weet staat de radio met helemaal niks in contact in de auto. Het gaat dus om het volgende dashboard uiterlijk met als enige verschil dat ik de radio in het bovenste vakje heb zitten:

Ik zou graag even van jullie horen of ik deze radio nou zonder problemen zelf kan vervangen of dat ik ook in dit type berlingo al een of ander adaptertje nodig heb.

Bedankt alvast! Hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er zelf niet uit:)

Profiel  
 
Maarten112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 19-06-2011

Gepost: 16 mei 2014 07:36 PM
  [ # 1 ]

Inmiddels de radio eruit gehaald. Iemand die weet wat voor een verloopje ik moet hebben om de BSI niet te beschadigen met een aftermarket radio? Misschien iemand die weet of er nog ergens een handleiding van de Clarion PU-2294B(D) te vinden is? Bij deze een paar foto’s:



Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook