melding remsysteem
frankvanhoorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-03-2014

Gepost: 17 mei 2014 05:43 AM

Hoi allemaal,

Het volgende over een xsara break 1.4i van 2002, ben sinds een paar maanden eigenaar

Vandaag even een rondje kleine beurt gedaan maar kwam het volgende tegen:

De aansluitplug van het remvloeistof reservoir is los.
Aangezien deze door een stalen klemmetje gezekerd hoort te zijn ga ik ervan uit dat dit opzettelijk is gedaan,
Want als ik hen aansluit krijg ik meteen een storing (uitroepteken en piep) op mn dashboard te zien/horen.
het niveau van de remvloeistof staat boven max dus van laag niveau geen sprake.
Baal hier behoorlijk van want een remsysteem hoort I.M.O. in perfecte staat te zijn, ook aangezien de hele familie meerijdt.
de meest logische verklaring is dat de sensor blijft hangen. maar nu kwam ik er (op dit forum in andere topics) achter dat er nog meer aangesloten kan zijn op dezelfde bewaking (bijv. dikte vd blokken).


De vraag is nu dus, zijn de sensoren die op deze waarschuwing aangesloten paralel of serie geschakeld?
Dus als de aansluiting op mn remvloeistof los ligt en ik geen waarschuwing krijg, ik er dan vanuit mag gaan dat het aan de niveaubewaking ligt, OF dat het eigenlijk op elke (andere) plek in mn remsysteem kan zitten.
Ik dank jullie alvast voor een antwoord

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 17 mei 2014 01:49 PM
  [ # 1 ]

Je niveau sensor is stuk. Alles is massa geschakeld. Dat wil zeggen als er ergens een sensor of indicator tegen massa komt gaat het lampje branden. Dus ondanks het gemeenschappelijke lampje werken al deze systemen los van elkaar.

Profiel  
 
frankvanhoorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-03-2014

Gepost: 17 mei 2014 03:05 PM
  [ # 2 ]

Duidelijk. Zal hem voor de zekerheid nog even doormeten…

vriendelijk dank

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook