ontwaseming/airco
strawbale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-05-2014

Gepost: 22 mei 2014 12:08 AM

Goedenavond,
Nieuw op dit forum, mij informerend als voorbereiding op 2e hands C3 (of C2) 1.4 HDi (hier in zuid-Frankrijk, waar ik ook woon). Ik las ergens op dit forum, kan helaas zo snel de link niet meer vinden, dat het aan te raden is een uitvoering mét airco te nemen omdat anders de ontwaseming zo slecht/langzaam (?) zou zijn.
hebben meerdere C3-rijders die ervaring en, zo ja, maakt het nog uit of het een automatische of handmatige airco is (zoals ze althans hier in Frankrijk het onderscheid maken)? Wat is trouwens het verschil tussen die twee?
Alvast reuze bedankt voor jullie tips!
Peter

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 mei 2014 01:21 AM
  [ # 1 ]

Welkom op Citroën-Forum.nl, strawbale!

Airconditioning is een optie die de veiligheid aanzienlijk verhoogt. Bij koude gaat de ontwaseming sneller, dus is het zicht beter. Bij warmte kun je met gesloten ramen rijden, heb je minder last van windgeruis en raak je minder snel vermoeid. Bij een handmatige airco geef je een zwier aan een draaiknop richting kouder of warmer, dus wordt het al snel té koud of té warm. Bij een automatische airco stel je de gewenste temperatuur in, die het systeem vervolgens bereikt en vasthoudt. In de prijs van een tweedehands auto zal dat geen verschil maken, dus is het aan te bevelen om naar een automatische airco te zoeken!

Ook nog even over de regeltjes: het is niet de bedoeling om meerdere berichten van gelijke strekking te plaatsen. In forumjargon: crossposten is niet toegestaan…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
strawbale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-05-2014

Gepost: 23 mei 2014 11:24 PM
  [ # 2 ]
RensKorevaar schreef:

Ook nog even over de regeltjes: het is niet de bedoeling om meerdere berichten van gelijke strekking te plaatsen. In forumjargon: crossposten is niet toegestaan…

Hartelijk dank voor je vlotte reactie en excuses voor de cross-posting.
Achterliggende idee was dat sommige modellen meer problemen hebben met ontwaseming zonder airco dan anderen. Mijn eigen (oude) Peugeot 406 zonder airco ontwasemt prima, maar de Mitsubishi Spacestar (met airco) van mijn zus daarentegen héél slecht zonder de airco aan (met airco redelijk).
Vandaar dat ik mijn vraag zowel op het C2 als C3 forum had geplaatst, omdat beide modellen voor mij in aanmerking komen qua aankoop. De betreffende aankoop-tip (= koop geen versie zonder airco) inmiddels teruggevonden en het was in het C2 forum (dus niet C3).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook