Wispelturig comfort
fdegooijer1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 04-12-2013

Gepost: 23 mei 2014 09:47 PM

Beste allemaal,

Er lijken verschillen te zitten in het comfort van mijn dsuper uit 71

Het lijkt een probleem te zijn met het hydraulisch systeem.

Op sommige momenten werkt de stuurbekrachtiging perfect. Op andere momenten stuurt ze heel zwaar (wel niet zo zwaar als een drukloos systeem). Hetzelfde gaat op voor de vering.  Soms zweeft ze op Franse wijze, soms stuitert ze zeer Duits.

Meestal is het bij het starten bepaald, het wordt dan dus een fijne, of minder fijne rit. Bij langere afstanden beseft ze toch wel dat ze haar best moet doen en gaat ze goed rijden.

Ze komt netjes omhoog. Er zitten nieuwe gedeelde bollen in. De pomp slaat in rust om de 45s aan. Er zijn geen lekken. Ze staat niet schuin. De hoogteregeling werkt perfect.

Ik heb de lhm nog niet vervangen.

Ik heb dit nog niet eerder gelezen.  Dus vraag me af wat het kan zijn.

In theorie kan het natuurlijk ook aan eigen humeur liggen, maar ik vind het toch wel te vaak verschillen.

Laat de ideeën maar komen,

Bedankt,
Floor

Ps. nog een kleine bijkomende vraag. Ik wil mijn koelvloeistof vervangen op de manier die in de tips&tricks; wordt beschreven: dus met een m12 koppeling in het gat bij de motoristeun. Ik was op zoek naar deze adapter. Ik kom ze echter als volgt tegen. M12x1 of m12x1,25 of m12x1,5. Welke is de juiste ?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 mei 2014 10:45 PM
  [ # 1 ]

Op je laatste vraag: Ik doe altijd snel een stukje tuinslang in de aftap opening.
Morst maar een heel klein beetje…

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 23 mei 2014 11:55 PM
  [ # 2 ]

Floor,

Gebeurt het synchroon ? Dat wil zeggen. Als je wagen zwaarder stuurt, stuitert hij dan ook duits ?
En omgekeerd, als hij lekker stuurt, zweeft ze dan ?

Profiel  
 
fdegooijer1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 04-12-2013

Gepost: 23 mei 2014 11:59 PM
  [ # 3 ]

Ja dat gaat inderdaad samen. Het lijkt dus of er op een of andere manier minder druk op het systeem komt. De auto blijft echter wel gewoon hoog staan, dus dat past niet bij elkaar.

@h@ns. Ik ga dat dan misschien gewoon maar zo proberen. Merci

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 24 mei 2014 12:12 AM
  [ # 4 ]

Het klinkt inderdaad alsof je systeemdruk niet altijd dezelfde goede waarde heeft. Ik zou de drukregelaar verdenken. Daarin zit een regelklep met zuigertje en veer die de systeemdruk regelt. Das het onderdeel waar de vooraadbol opgeschroeft zit.
http://www.schaalbouw.nl/citroen/dshowacc.htm
Wat je eventueel ,voor de zekerheid, ook nog even kan controleren is of de ontlastschroef goed dichtgedraaid zit. Maar dat zal het wel niet zijn. (Niet te vast zetten overigens die ontlastschroef !)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook