Radio kast voor ID 1962
Peter de Jonge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-05-2014

Gepost: 23 mei 2014 08:30 PM

Ik wil een moderne radio in mijn oude ID inbouwen. Nu ben ik op zoek naar een beschrijving of tekening (of foto’s) van een kastje tegen de tunnel aan in het midden. Ik heb zoiets al bij verscheidene andere ds-en en id-s gezien. Wie kan mij helpen?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 24 mei 2014 10:29 AM
  [ # 1 ]

Hoi, je hebt daar allerlei verschillende voor. Op citromobile waren ze her en der te vinden.
Ik heb een wat simpele uitslagtekening gemaakt.
De twee beugeltjes op de motorwand schroeven en dan het kastje erover heen schuiven
De onderste beugel zet je bijna tegen de bodem aan zodat het kastje op net op het tapijt komt.
Dekseltje voor de radiomontage (krimplak)zit klemvast op het kastje nadat je het met dezelfde bekledingsmateriaal als de motortunnel hebt beplakt.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 25 mei 2014 12:46 PM
  [ # 2 ]

Beetje offtopic…..heb je ook gedacht aan de “CALIBER RCD110” prachtige klassieke uitstraling en betaalbaar.

p.s. Helaas past deze radio niet in de standaard uitsparing van het tweede dashboard.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 25 mei 2014 04:27 PM
  [ # 3 ]

Die Caliber lijkt op de plaatjes mooier dan die welke ik in het echt heb gezien: het plastic chroom is niet strak en zeer matig afgewerkt, de knoppen voelen een beetje lullig, het geheel overtuigt niet echt. Wel ongeveer wat ik van Caliber verwachtte: meestal niet de beste spullen maar wel een hoop lawaai, vooral bedoeld voor de Pietjes met de Petjes in de Golfjes… Kan zijn dat dit exemplarisch was of dat een ander hem wel mooi vindt, maar mijn advies: koop niet ongezien.

Alternatief: RetroSound, die wél erg mooi is afgewerkt en misschien ook wel in een 3e dash te passen valt. Wel een stukje duurder…

Alternatief voor radiobak: andersom, dus tegen de stoelkant. Er zijn diverse radiohouders te koop die je onder je dash kunt monteren, voor ca 10,=. Ik heb hem staand tegen de stoelverhoging staan, dus onder de armsteun. Werkt best redelijk, en je ziet de radio bijna niet.

Overigens staat er momenteel een radiobak te koop op het forum: http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/6316 (maar ook weer niet een koopje)

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 25 mei 2014 06:07 PM
  [ # 4 ]

Al geprobeerd maar de retro-sound past helaas niet in de derde Dash. Wat wel past zijn de retro-sound speakers in het dashbord. Zij hebben een stereo configuratie in een mono speaker geplaatst.

De caliber gekocht bij de media markt voor €89,-. Ik ga mijn Erres radio in de schuur natuurlijk niet vergelijken met mijn Mark Levinson in de woonkamer. Dus het is uiteraard naar rato.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 25 mei 2014 08:07 PM
  [ # 5 ]

Moderne radio in de hemel vond ik zelf een erg goede oplossing. Ik had hem in de Safari inclusief 2 geode luidsprekers, voltmeter en 3 extra sigarettenaanstekers. Kabeltje via A-stijl met stekkertje achter dashboard; wanneer het mooi en origineel moet lijken haal je hem in 5 minute los.

In de Cabrio heb ik een 6 watt Hitachi mono radio in het dashboard onder het dashboardkastje.

Toch is eerste keus natuurlijk een mooie smalle originele radio.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook