2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Gelijkstroom omzetten naar wisselstroom.
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 30 mei 2014 05:16 PM
  [ # 16 ]

Hoe los je dit dan op? Want het is wel fijn om een laadstroom lampje te hebben.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2014 05:19 PM
  [ # 17 ]

Ik denk een nieuwe draad trekken van regelaar “L” naar het lampje en de andere kant op een geschakelde plus maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 mei 2014 09:30 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:

Wat ik zo snel heb kunnen vinden zit het lampje in de oude situatie naar min geschakeld en krijgt ie plus van de dynamo.

in de nieuwe is het andersom..

Neen , oud systeem werkt anders :

na het kontakt gaat er een plus naar de lamp .

de andere zijde van de lamp staat op de vermogenkabel van de dynamo ,

als de motor stil staat kan die lamp DOOR de dynamo massa pakken , en werkt de lamp .

Zodra de dynamo stroom levert komt er dus plus aan beide kanten van het lampje , waardooor deze niet brand .

ook de vermogenkabel die van de dynamo komt loopt DOOR de regelaar , en maakt dus NA de regelaar pas verbinding met de batterij .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2014 09:48 PM
  [ # 19 ]

Ooo maar dan kan de lampdraad zo op de nieuwe regelaar L aansluiting. Klaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 mei 2014 10:03 PM
  [ # 20 ]

Yep ,

probleem is dat die verbinding met de stroomkabel ergens IN de kabelboom is gemaakt !

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 30 mei 2014 11:52 PM
  [ # 21 ]

Oké ik ben weer nu weer in de war…..Wat moet ik nu concreet doen? Je hebt het laadstroom lampje. 2 draden, Het draadje wat richting contactslot gaat ongemoeid laten en het andere draadje met een nieuw te trekken draad aansluiten op de regelaar L.

Klopt het zo?

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 31 mei 2014 10:05 AM
  [ # 22 ]

Ja

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 31 mei 2014 10:20 AM
  [ # 23 ]

Jazeker , en de niet gebruikte draad goed isoleren !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 03 juni 2014 10:25 PM
  [ # 24 ]

Vandaag na 7 jaar een gereviseerde Ducellier van de plank gehaald en het stof er af geblazen. Ik had nog ergens een oude spanningsregelaar ook van ducellier liggen. Ik heb me laten vertellen dat deze niet perse nieuw hoeft te wezen. Gewapend met de kennis van deze topic wilde ik aan de slag. Helaas kon ik niet alle aansluitpunten ontcijferen dus leek me het verstandiger om aan jullie te vragen wat de R en de N2 aansluiting zijn?

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 juni 2014 10:49 PM
  [ # 25 ]

A= N2 (er zit nu een ontstoorder op tussen a+b, kan je laten zitten)
C zal dan wel de R zijn maar dat moet iemand anders even bevestigen red face
(volgens mij staat ind voor indicator light)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5390
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 juni 2014 11:36 PM
  [ # 26 ]

Kan je ergens aan zien of deze dynamo wel of geen ingebouwde spanningsregelaar heeft?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 juni 2014 11:43 PM
  [ # 27 ]

Geen , de EXC staat daar in zijn eentje .

Anders zit daar een zwart doosje met de electronica in Wink

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2014 10:35 AM
  [ # 28 ]

Ik denk dat B de R is..Daar staat een wisselspanning symbool bij.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 juni 2014 10:45 AM
  [ # 29 ]

Dan hangt die condensator wel lekker verkeerd !!

Volgens mij is dat de massa , en het dunste boutje ( dacht M4 ) is de wisselspanning ;

Walter sleepy

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2014 10:54 AM
  [ # 30 ]

even het zwarte plastic eraf en je weet het!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook