Hoe los je dit dan op? Want het is wel fijn om een laadstroom lampje te hebben.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk een nieuwe draad trekken van regelaar “L” naar het lampje en de andere kant op een geschakelde plus maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Wat ik zo snel heb kunnen vinden zit het lampje in de oude situatie naar min geschakeld en krijgt ie plus van de dynamo.
in de nieuwe is het andersom..
Neen , oud systeem werkt anders :
na het kontakt gaat er een plus naar de lamp .
de andere zijde van de lamp staat op de vermogenkabel van de dynamo ,
als de motor stil staat kan die lamp DOOR de dynamo massa pakken , en werkt de lamp .
Zodra de dynamo stroom levert komt er dus plus aan beide kanten van het lampje , waardooor deze niet brand .
ook de vermogenkabel die van de dynamo komt loopt DOOR de regelaar , en maakt dus NA de regelaar pas verbinding met de batterij .
Walter
Meten is weten , gissen is missen












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ooo maar dan kan de lampdraad zo op de nieuwe regelaar L aansluiting. Klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Yep ,
probleem is dat die verbinding met de stroomkabel ergens IN de kabelboom is gemaakt !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oké ik ben weer nu weer in de war…..Wat moet ik nu concreet doen? Je hebt het laadstroom lampje. 2 draden, Het draadje wat richting contactslot gaat ongemoeid laten en het andere draadje met een nieuw te trekken draad aansluiten op de regelaar L.
Klopt het zo?
Ja






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jazeker , en de niet gebruikte draad goed isoleren !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Vandaag na 7 jaar een gereviseerde Ducellier van de plank gehaald en het stof er af geblazen. Ik had nog ergens een oude spanningsregelaar ook van ducellier liggen. Ik heb me laten vertellen dat deze niet perse nieuw hoeft te wezen. Gewapend met de kennis van deze topic wilde ik aan de slag. Helaas kon ik niet alle aansluitpunten ontcijferen dus leek me het verstandiger om aan jullie te vragen wat de R en de N2 aansluiting zijn?
A= N2 (er zit nu een ontstoorder op tussen a+b, kan je laten zitten)
C zal dan wel de R zijn maar dat moet iemand anders even bevestigen
(volgens mij staat ind voor indicator light)
Kan je ergens aan zien of deze dynamo wel of geen ingebouwde spanningsregelaar heeft?






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Geen , de EXC staat daar in zijn eentje .
Anders zit daar een zwart doosje met de electronica in
Walter
Meten is weten , gissen is missen












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat B de R is..Daar staat een wisselspanning symbool bij.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dan hangt die condensator wel lekker verkeerd !!
Volgens mij is dat de massa , en het dunste boutje ( dacht M4 ) is de wisselspanning ;
Walter
Meten is weten , gissen is missen












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
even het zwarte plastic eraf en je weet het!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>