3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Rémon’s 98er V6 XM
Rémon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 09-07-2006

- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 03 juni 2014 05:49 PM
  [ # 31 ]

Hallo mede XM-ers, zoals jullie in mijn vorige bericht hebben kunnen lezen heb ik een aantal weken geleden een nieuwe radio (Pioneer) in de XM geplaatst. Na een aantal dagen begon ik de stuurbediening te missen en ben op zoek gegaan naar een oplossing. Ik had verschillende berichten gelezen over niet werkende adaptors. Eigenwijs als ik ben, heb ik toch via Ebay een adaptor van Autoleads gekocht. Na deze binnen te hebben gekregen ben ik het vol goede moed aan gaan sluiten en wat denken jullie…...HET WERKT…....NIET!!!!!  stupid hahahaha (L*L dat ik ben). Toch wou ik gebruik maken van de stuurbediening en ben verder gaan zoeken. Bij een webshop kwam ik voor €10 een demomodel stuur-afstandsbediening tegen.
image
image
Nadat ik heb gekeken hoe de stuurbediening van de auto werkt, heb ik hem besteld met het idee om hem via de stuurbediening te laten werken. Toen ik hem heb binnen gekregen heb ik gekeken welke knoppen op de stuurbediening overeen kwamen met de ab (geen mute), heb de ab toen voorzichtig opengemaakt en heb gekeken hoe ik het het beste werkend kon maken. Ben gaan solderen met dit als resultaat. Ik had nog een oude pc-behuizing staan waar ik mooi de bedrading en stekkertjes van kon gebruiken.
image
image
image
Na wat soldeerwerk heb ik het één voor één aangesloten en gecontroleerd of het werkte en het werkt gooi gooi gooi
Radio
Nu alleen nog even de draad met de IR-oogjes wegwerken en klaar is de stuurbediening.  Smile
Radio
Radio

Ik moet alleen als de batterij op is alles losmaken en weer een nieuwe plaatsen (is ook het werk niet) en de lampjes van de stuurbediening werken nog niet

Probleem opgelost

Profiel  
 
Rémon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 09-07-2006

- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 10 juni 2014 08:39 PM
  [ # 32 ]

Hoi allen,

Vandaag had ik de afspraak bij Johan Oldenhage voor het spoelen van de bak en ook het checken en vullen van de airco. Ik had om 1 uur de afspraak en ben lekker op mijn gemak naar Nieuw-Vennep getoerd. Daar om 12:45 aangekomen, zaten de mannen nog lekker aan hun boterhammetje. We hebben even zitten praten onder het genot van een bak koffie. Tijdens het gesprek vroeg ik aan Johan of de wagen tijdens het spoelen op de brug moest, ik vertelde hem dat er aan de uitlaat gelast was en dat ik naar de staat van de uitlaat wilde kijken. Hij zei dat de XM niet op de brug hoefde maar dat dat altijd kon. Na gegeten te hebben en het bakkie leut op was ging Johan de auto halen en reed hem de brug op.

Op de brug zagen we eigenlijk dat het allemaal best meeviel en Johan zei dat de uitlaat er voorlopig nog wel een tijdje mee door kan. Wel zag hij dat het expansievat achter op de motor lekte, maar dat dat verder nog niet echt kwaad kon. Wel gelijk even het onderdeel besteld en een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, verder zag het er allemaal goed uit. Nu was het tijd om de bak te gaan spoelen. Tijdens het spoelen en de vele telefoontjes die Johan kreeg hebben we een beetje staan praten en was het allemaal na een klein uurtje gebeurd.

Na het spoelen van de bak was de airco aan de beurt, er bleek nog maar bar weinig vloeistof in te zitten. Na alles op lekkage gecontroleerd te hebben kon hij gevuld worden en hebben we weer een heerlijk koele voiture.

Volgende week vrijdag nog even terug om het expansievat te laten vervangen en ik kan zondag de 22ste weer heerlijk naar France zweven.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook