Mimosa op naar de volgende 10.000
MicDis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 16-12-2013

Gepost: 22 april 2014 01:08 PM

Een oude bekende voor het forum, maar voor mij relatief nieuw. Sinds november 2013 ben ik de eigenaar van “de ex van Melchior” -> FF67HR. Binnenkort zal deze weer voor APK moeten en zullen er wat zaken aangepakt moeten gaan worden.
Gister is de auto (na een succesvolle rit van 900km) de 10.000km (op deze teller) gepasseerd en dat leek mij een mooie mijlpaal om hier een topic te beginnen.

Mijn eerste 150km in deze auto zijn absoluut niet vlekkeloos verlopen met een afgebroken aandrijfas, uitgescheurde remschijf en een remklauw die niet meer op z’n plek zat, dit alles in één harde knal. Dat is echter al weer 1000km geleden. Inmiddels is de dynamo - die bij Melchior al problemen gaf - gereviseerd en is de uitlaat zo goed als dat gaat terug op z’n plek geduwd (deze had een klap gekregen van de “gevallen” aandrijfas).

Punten die ik nog moet gaan aanpakken:
- Achter-subframe gescheurd op plaats van eerder uitgevoerde reparatie
- Vervangen van de deuren
- Uitlaat deel met bocht onder aandrijfas vervangen (vervormd door klap van aandrijfas)
- Hotspot pijpjes links vervangen
- Lek bij olieretourpijp linksvoor oplossen
- Steekas linksvoor vervangen -> drieklauw niet meer recht
- Bekleding en schuimdelen voorstoelen
-...

Nog genoeg te doen dus, maar het is allemaal voor een wel erg mooie auto:

Oh, ik ben overigens al lid geworden van de GS vereniging Wink

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 22 april 2014 02:16 PM
  [ # 1 ]

Heb je een idee in welke volgorde het fout is gegaan met je knal? was het je remschijf die gebroken is en zorgde voor de rest van de schade of is het toch je drieklauw welke eerst uitelkaar spatte? Foto’s van dat drama?

Nou ja goed dat je hem nog/weer op de weg hebt en dat je er nog niet zat van bent!

Keep up the good work!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MicDis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 16-12-2013

Gepost: 22 april 2014 02:44 PM
  [ # 2 ]

Eerst zijn denk ik een aantal van de 6 M9 bouten losgetrild, vervolgens remde ik bij lage snelheid (30 km/u) op een hobbelige weg waarna de remschijf meegenomen door een resterende bout de remklauw een beuk omhoog heeft gegeven, hierdoor brak het achterste ophangpunt van de remklauw uit de versnellingsbak. De aandrijfas is vervolgens op de uitlaat/binnenscherm gevallen waarbij het afdekkapje van de tripoide koppeling los getikt is. Een hoop vet overal maar gelukkig geen ontsnapte naaldlagers. Door het schuren langs het binnenscherm is tegelijkertijd de ashoes gescheurd.

Ik denk dat de laatst falende bout één van de drie bevestigingspunten van de steek-as verbogen heeft (waardoor nu een trilling bij licht remmen in het rempedaal voelbaar is).

Zal wat foto’s zoeken.

Edit:



Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 22 april 2014 04:55 PM
  [ # 3 ]

auw!

heeft je as niet ook een oplawaai gehad? even de meetklok op de schijf zetten om te zien of er een slingering in je as zit.

Rij je dan nog altijd rond met dit stuk halve schroefdraad?
anders had ik toch verwacht dat je ook al een andere steekas montage had gehad…

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juni 2014 12:11 AM
  [ # 4 ]

Wat een geniale kleur! Echt geweldig !

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
smv1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-06-2014

Gepost: 10 juni 2014 09:28 PM
  [ # 5 ]

Goh, je maakt wat mee met zo’n gele. En de GS met z’n eigenaren. Ben nog steeds verheugd om te lezen dat-ie weer een enthousiast baasje heeft. Deuren zijn origineel, schuim van de stoelen ook, zoals ik deze auto na jaren stilstand op een karretje naar huis vervoerde.
De stoelbekleding, alsmede de rubber ringetjes (a la Eend) en de canvas lap waren uitgedroogd, gescheurd en vergaan. Via Citronparts deze Eend-onderdelen aangeschaft. De bekleding zelf was echter een groot probleem. Die is en was er vrijwel niet meer. Uiteindelijk de stof bemachtigd waar die nieuw mee was uitgerust, was echter een lap voor de achterbank. Met geduld en wat naaiwerk in de stoelen bevestigd. Dus, voordat je de boel uit elkaar trekt, zorg dat je de goeie stof hebt. Ik zag (klopt dat?) dat de klokkenunit is vervangen door een exemplaar uit de Club of Pallas. Persoonlijk wat jammer. De Spécial was, op de achtergordels na, zo goed als origineel en zelfs die achtergordels hadden er in kunnen zitten vanaf nieuw.
Veel plezier evenwel, ik heb zo’n 6 jaar genoten van de auto.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook