Velgenproject
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 08 juni 2014 10:57 PM

Waarde medexantiasten.

Een aantal jaren geleden heb ik een set Venice-2 velgen gekregen. Ik was bij een klant, en daar liep een techneut rond die helemaal in den DS was. Hij gebruikte ze om een zeil op het dak van een schuur op zijn plaats te houden. “Als je ze er van af kan krijgen, en er dan een paar stalen voor in de plaats legt, mag je ze zo meenemen”. Het was nog een beetje een gekruip en geklouter over een krakend dak, maar ik had ze! Ik heb helaas géén foto’s van die DS Bone-Yard, maar er stonden er een stuk of 10 compleet, en een ontelbaar aantal in onderdelen.

De staat van de velgen was matig. Veel verweerde plekken, pokken aan de binnenzijde, maar opvallend genoeg, weinig stoeprandschade.


      (en dit was de beste!!!)

Maar goed, gelukkig zit ik “in de metaal” dus met wat straal- en draaiwerk, zag het er al snel een stuk beter uit.

Toen alles schoon en glad was, de velgen naar een poedercoatbedrijf in Zaandam gebracht. Dat was een mislukking. Het zag er niet uit. Leek wel de builenpest. Wat er fout gegaan was, weet ik niet, maar goed was het niet. Maar dan heb je dus een probleem. Weer stralen is niet echt een optie, want de poedercoating is véél harder dan de originele lak. Na wat zoek en vraag werk, was ontlakken in een zuurbad de enige optie. Ik ben terechtgekomen bij een doe-het-zelf-garage in Hillegom. Zij kunnen ook poedercoaten, en hadden wat werk staan. Dat zag er een stuk beter uit. Prijsje en kleur uitgezocht, en ga Uw gang maar. Zaterdag de velgen opgehaald, en die zijn moooiiiiiii =D>  =D>  =D>

Ik krijg de kleur niet lekker op de foto, maar het is silver metallic met een heldere aflaklaag. Echt schitterend.

Alleen vallen de kunststof doppen een beetje uit de toon. Ff kijken wat ik daarmee ga doen. Ik kan ze op de juiste kleur brengen, maar zit ook te denken om hier een Citroën logo op te zetten. Zijn er plaklogo’s te koop? Wie wat weet, ik hoor het graag.

Woensdag de ventielen erin en bandjes omleggen. Foto’s volgen.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 08 juni 2014 11:21 PM
  [ # 1 ]

Twee zielen, een gedachte!
Ik heb dezelfde velgen onlangs zelf opnieuw gespoten. Velgen kapjes moeten er nog op. Deze spuit is tegelijkertijd met de voor en achterbumper.
Onder welke Xantia zitten ze nu onder?

Voordat ik de blanke laklaag erop ging spuiten

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 08 juni 2014 11:26 PM
  [ # 2 ]

Ah, kijk aan.

Die zien er netjes uit. Netjes, hoor.

Zo komen onder mijn Xantia. Nu nog los dus.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 09 juni 2014 12:12 PM
  [ # 3 ]

Nog ff een detail gemaakt met het zonnetje erop. Hoop dat de glitter nu een beetje uit komt.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juni 2014 12:22 PM
  [ # 4 ]

Fraai!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 14 juni 2014 09:22 AM
  [ # 5 ]

Plaklogo’s:

http://link.marktplaats.nl/m808555727

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 15 juni 2014 09:12 PM
  [ # 6 ]

TOP!!!!!!!!!

Dank je very good

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook