vandaag kreeg ik de firma bakker aan de telefoon
ze hadden een bedrijf gevonden die de nieuwe as konden maken
maar ze schrokken zelf van de prijsopgave
1800 euro voor 1 as
dat is best aan de prijs
ik heb meschien via iemand van een ander forum die ook een mille piste heefd en die gerestaureerd heefd een adres van iemand die me de onderdelen leveren kan die bij mijn mille piste stuk zijn
ik zeg
WORD VERVOLGT
en die person die meschien de onderdelen kan leveren kan dat inderdaat
die person barst van de onderdelen
Yes ik ben gered mijn mille piste word weer als nieuw










Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Dat is goed nieuws!
Nu maar snel beginnen met repareren zodat je deze zomer nog kunt rijden!
en nu hoor ik opens nix meer van hem mmmmm
morgen even een herinerings mail
ok het blijkt dat hij mijn engols getypte texst naar het frans liet vertalen
aangezien mijn engols niet echt best is was dat lasting
ik mocht dus gewoon in het nederlands naar hem typen
dat vertaalde beter
maar tog zijn we haast terug gegrepen naar oertaal
plaatjes met kruisjes wat ik nodig heb
zen prijzen zijn niet gek de as gaat me 350 euro kosten
tegenover 1800 euro als ik een nieuwe liet maken
das een heel erg groot verschil
Jaaaaa total 850 euro dan heb ik het dif en de as
volgende week in huis
Zoo het geld is overgemaakt
nu moet ik er maar op vertrouwen dat hij me de spullen stuurt
aaarrrgggg de spullen zijn onderweg ik brand op van verlangen
Ik heb binnekort weer plaats in men werkplaats voor opdrachen
tegen een zeer interesant tarief kan ik alle voorkomende las werkzaamheden en onderhouds klussen doen voor de mensen die wat minder handig zijn
ik doe alles behalve spuiten
de spullen zijn binnen en zien er perfect uit
vandaag heb ik het dif opgebouwd de nieuwe as samengesteld
foto,s volgen
ook heb ik de voor remklouwen gereviceerd deeze bleven hangen
jeroen van zutven is ondertussen bezich geweest met het aanleggen van de nieuwe bekabeling van het ontkoppol meganiek
en wat conservatiewerk om te voorkomen dat de boel gaat roesten
ook word het voledige motor ruim schoon gewmaakt
het subframe en de stabilisatorstang hebben ook een opknapbeurt gehad
alles moet er weer perfect uit zien als het in elkaar gaat
het motorblok zit weer in elkaar
ik moest ook het huis van de kopeling vervangen
deez was gebroken geweest bij een motorsteun en slecht gerepareerd
na eerst gezocht te hebben naar een losse vervangende huis
heb ik besloten het kopelingshuis van de reserve gronomotor die ik had liggen te gebruiken
die moest ik eerst wel zeer goed schoonmaken
afgelopen weekend is de motor weer terug in de miile piste gegaan
deeze klus heb ik samen met jeroen van zutphen geklaard
visa gti hier op het forum
de motor starte zonder problemen
en geen spoor van lekage
na wat gevogel met het electiese sisteem achterlichten werkte niet goed
geen gevaren lichten geen remlicht
dit bleek door een rotte zekering te komen
ook hebben we de vacumontkopeling van de 4 wiel drive weer werkend
helaas niet goed de klep werkt er komt vacuum maar niet genoeg om te ontkopelen
moet nog even uitzoeken wat ik moet doen
volgend weekend komt de auto naar huis en ga ik een afspraak maken voor de apk
vanavond de laatste dingen gedaan aan de mille piste
koelvloeistof zonder water van evans
dif olie van kroon
en we konden gaan testrijden
de motor loopt perfect en er is nergens meer een lek te bespeuren
alles werkt weer zoals het hoort
wow wat is dit ding snel
dit jaar word I ingezet bij de gumball rally
en volgend jaar weer citromobiel
maar dan het liefst binnen
hoe doe ik dat