Vering C5 station doet het sinds vandaag niet
JeremyBerendsen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 16 juni 2014 08:58 AM

Ik deed vanmorgen de deuren van het slot en normaal gesproken hoor je dan de vering van de citroen C5 omhoog komen, dit gebeurde niet. Ik startte de auto en gaf een beetje gas, toen maakte de motor veel meer lawaai dan normaal.

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe het op te lossen, weet wel dat het oliepeil wat laag is aangezien sinds vorige week bij scherpe bochten de auto piept dat de oliedruk wat laag is, weet niet of dit het probleem is.

Het gaat om een Citroen C5 1.8-16V Ligne Prestige

Kan iemand mij vertellen wat bovenstaande zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 juni 2014 09:36 AM
  [ # 1 ]

Welkom hier Jeremy,

Wellicht handig als je er ook even bij aangeeft, wat voor een C5 je hebt. (bouwjaar, motorisering)
Dat maakt je vraag wat completer en kan wellicht bij mensen net dat extra stukje info geven waardoor ze je kunnen helpen met je probleem.

tip; Voeg boven via het menu ‘register’ je auto toe. Dan zien andere gebruikers onder je naam en eventuele avatar meteen wat voor type auto je hebt.

Succes!

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 16 juni 2014 08:41 PM
  [ # 2 ]

Als je auto klaagt over te weinig olie en hij maakt opeens veel geluid, dan is de vering misschien niet je grootste probleem….

Of hij klaagde over te weinig hydrauliek olie (kan dat?) en je hoort nu de HD pomp drooglopen.

In elk geval als de sodemieter alle oliepeilen checken en bijvullen (en duimen)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook