Distributieriem saxo 1.4 vts vervangen.
DwarFare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-06-2014

Gepost: 10 juni 2014 12:47 PM

Hallo allemaal,

Ik heb anderhalf jaar geleden een Citroën Saxo 1.4 VTS gekocht. Alleen bedacht ik me laatst om eens naar de distributieriem te gaan kijken. (het zal je maar kapot gaan) Maar op het chassis staat geen sticker bij hoeveel kilometer deze vervangen is. Ook in het onderhoudsboekje kan ik ook niks vinden. Dus, ik laat het er niet op aan komen en ik ga de distributieriem gewoon vervangen.

Maar nu is de vraag, welke riem heb ik nodig? Als ik op internet zoek kom ik riemen tegen met 100 tanden, 104 en 108 tanden. Ook een nieuwe spanrol werd me aanbevolen? Maar daar staan op internet een aantal op met manuele en automatische bediening.

Voor mij allemaal vrij lastig, want zoveel ervaring heb ik nog niet met deze auto. Ik hoop dat iemand me hier op dit forum kan helpen.

Kenteken: 32-FK-SZ
Bouwjaar: 2000

Alvast bedankt!

Profiel  
 
Evert1993
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-06-2014

Gepost: 17 juni 2014 05:48 PM
  [ # 1 ]

ik zou even bij de citroën garage navragen welke riem je nodig hebt als je het zelf wilt laten doen.
Als je het wil laten doen dan kunnen hun waarschijnlijk het onderdeel goedkoper bestellen dan dat jij dat kan.

spanrollen kan je inderdaad net zo goed gelijk vervangen net zoals de waterpomp als je dan toch bezig bent. succes Wink !

Profiel  
 
DwarFare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-06-2014

Gepost: 17 juni 2014 07:23 PM
  [ # 2 ]

Ik ben al bij de dealer geweest, die maakte mij alleen een factuur, aangezien de man achter de balie ook niet precies welke riem er op moest. Mijn oom kan het voor mij inbouwen. De citroën garage vroeg al 250 incl. inbouw terwijl de riem incl spanner een keertje 50 euro kosten. Waterpomp kan, maar is niet noodzakelijk volgens mijn oom. Maar toch bedankt voor de tip! Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook