nieuwe koppeling - koppelingspedaal afstellen
bella
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 18-01-2009

Gepost: 19 juni 2014 11:53 PM

Vandaag heb ik een nieuwe oliekeering geplaatst achter het vliegwiel van mijn Berlingo 19D uit 2001 , aangezien de koppeling ook zijn beste tijd gehad had , heb ik deze ook vervangen inclusief druklager.Alles is redelijk vlot verlopen , alleen hoor ik nu mijn druklager meedraaien in de koppelingsruimte. Daar ik een vermoeden heb dat deze moet vrijlopen wou ik de koppelingskapel wat ontspannen , maar ik zie nergens afstel mogelijkheden.Na wat zoekwerk op het net heb ik gemerkt dat er zelfstellende kabels en niet zelfstellende kabels bestaan voor Berlingo .Nazicht van mijn wagen leerde me dat er geen zelfstellende op zit , maar ook nergens afstelmogelijkheden , ook niet aan het pedaal , daar zit enkel een veer om de pedaal wat te vergemakkelijken .

Weet er iemand raad ?

Grtjs

Profiel  
 
bella
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 18-01-2009

Gepost: 21 juni 2014 06:57 PM
  [ # 1 ]

Uiteindelijk de koppelingskabel eens van de pedaal gekoppeld en eens gekeken of er daar ergens afstelmogelijkheden waren , bleek dat het toch een zelfstellende kabel was . De kabel uiteindelijk terug gemonteerd en aan de hefboom eens zachtjes een koevoet tussen gezet , en ja hoor , de kabel werd langer ...Deze zolang gemaakt dat de druklager vrij zat , en toen een paar keer gekoppeld , en de kabel heeft zich hetzelfde gesteld zoals hij met de oude koppeling stond , dus probleem verholpen Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook