Visa vragen
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 25 juni 2014 02:33 PM

Beste mensen,

Ik heb een Citroen Visa 2 cilinder op de dam staan. Met een V06 644 motor. Ik heb even gezocht maar kon niets vinden..: Wat voor een benzine gaat hierin? Misschien een veelgestelde vraag, maar toch.

Ik verneem tijdens na het accelereren geplof onder de auto. Dit lijkt haast op backfire.. Deze vraag staat echter los van de de bovenste vraag.

Ook kleppert de auto als het warm is. De kleppen zijn netjes afgesteld… Als de motor koud is verneem je weinig geklepper. Is de auto warm dan hoor je goed dat ie kleppert. Dat hoort anders te horen Smile


Kun je de onsteking van een visa afstellen..?

Profiel  
 
Eelco@Arkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 04-07-2010

- BX 14 E
- Visa 14 TRS
- Visa 11 E S6
Gepost: 26 juni 2014 02:47 AM
  [ # 1 ]

Kijk even op je kentekenbewijs of check de RDW site, als er S6 vermeld word heb je een loodvrije motor waar dus loodvrije 95 gebruikt kan worden, btw die informatie staat ook in het instructieboekje.

De ontsteking van een 2-cilinder kan niet afgesteld worden als je het ontstekingstijdstip bedoeld.

Een backfire vindt nooit plaats onder de motor maar bij de carburateur en die zit toch meestal boven de motor Wink Tenzij je je motor ondersteboven hebt ingebouwd Wink


Het geklepper vind ik een beetje vage omschrijving, klinkt meer als een gare uitlaat eigenlijk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook