Ik rij nu meer dan 1 jaar in de Xsara Picasso uit 2001.
Ik kwam er net achter dat de accu onder de bestuurdersstoel zit. Wie verzint zoiets?
Net als elke andere stroombron heeft een accu een stralingsveld om zich heen.
Als je ergens geen straling wilt is het wel in de buurt van je zitvlak…
Heeft iemand hier al ooit een oplossing voor bedacht, om de accu te isoleren of iets?
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Onzin. Het magnetisch veld van de stroomhoudende leidingen is verwaarloosbaar.
(Ik ben ir. Elektrotechniek)
Maar voor je gemoedsrust kan je een stalen kooi om je accu bouwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hebben we het over dezelfde soort straling?
Want ook straling van apparaten en sterke aardstralen (als je er tenminste in gelooft) is
slecht voor mensen.
Dus ik dacht dat boven op een accu zitten dan ook niet goed is of is dat anders?
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een accu is geen spoel of magnetiche verbruiker !
Een hoge ( gelijk ) stroom heb je enkel de paar seconden dat je start .
Dus daar is geen enkel gevaar bij .
Ik zit al jaren bovenop twee grote dieselaccu’s onder mijn zetel van de Ford transit van de baas .
Let op met metalen deksels , dat je geen kortsluiting maakt op de twee batterijklemmen ,
want dan heb je pas actie !
Eerste les tractiebatterijen ( ja veel groter )
een batterij is als een krokodil ; zolang jij niets verkeerd doet gebeurt er niks ,
sluit je dat ding kort , dan heb je gelijk de poppen aan het dansen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
precies. Als je er in gelooft. Absolute bullshit. Accu’s stralen niet. Aardstralen zijn nooit bewezen en hooguit grote zendstations zijn schadelijk maar die staan nooit in directe omgeving van mensen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb je een modem thuis met draadloos internet? Gebruik je een mobiele telefoon?
Daar komt meer straling vanaf dan van een accu!
De accu kan gas uitstoten, maar dat wordt afgevoerd via een slangetje als het goed is.
Voor de rest zou ik mij absoluut geen zorgen maken over straling van een accu…
Eens met hierboven. Ik probeer straling zoveel mogelijk te vermijden, maar die van de accu stelt weinig/niks voor in relatie tot de straling die je van andere bronnen in het dagelijkse leven meekrijgt.
Wat betreft de situering van de accu zou ik me meer zorgen maken over de combinatie kapotte accu en centrale portiervergrendeling.
1) probeer maar eens bij de accu te komen;
2) zelfs de ANWB weet er geen raad mee, probeerden de accu van onze Xsara Picasso destijds tot leven te wekken door op beide plus polen onder de motorkap de startkabels te plaatsen onder het uitkreten van de inmiddels fameuze term “maffe Franzosen, een van de twee pluspolen zal wel een minpool zijn”.
Gevolg: BSI naar de knoppen.
Maar goed, dat even off-topic, maar dan weet je in ieder geval wat niet te doen wanneer de accu het begeeft.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
H@ns schreef:Heb je een modem thuis met draadloos internet? Gebruik je een mobiele telefoon?
Daar komt meer straling vanaf dan van een accu!
De accu kan gas uitstoten, maar dat wordt afgevoerd via een slangetje als het goed is.
Voor de rest zou ik mij absoluut geen zorgen maken over straling van een accu…
En niet te vergeten de bluetooth oortelefoontjes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
NeufegliseThierry schreef:2) zelfs de ANWB weet er geen raad mee, probeerden de accu van onze Xsara Picasso destijds tot leven te wekken door op beide plus polen onder de motorkap de startkabels te plaatsen onder het uitkreten van de inmiddels fameuze term “maffe Franzosen, een van de twee pluspolen zal wel een minpool zijn”.
Ik meen me te herinneren dat er in het instructieboekje precies staat, hoe je vanonder de motorkap moet handelen bij hulpstart. Trouwens,ik heb 6 jaar op zo’n accu gezeten en heb alleen kalknagels!!
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Dat die man van de ANWB niet weet waar ie de + en - kan vinden als de accu onder de stoel zit…pffff…. ik ben een vrouw en weet het zelfs nog. Dat mannetje moet misschien eens terug naar school.
Het is overigens niet ongewoon dat een accu onder de stoel zit. Bij de Renault Megane Scenic zit ie onder de bijrijderstoel.
Of een accu schadelijk is? Ik rijd al jaren motor, en dan zit de accu onder het zadel. Ik geef nog steeds geen licht, ik ben ook niet statisch geladen (tenzij het koud is in de winter en ik de verkeerde schoenen aan heb) en mij haar ziet er ook nog niet uit als stro. Als accu’s, buiten het verwerken van afval accu’s, schadelijk zou zijn dan waren daar op hoger niveau (bijvoorbeeld Den Haag) allang vragen over gesteld. Als je in de huidige tijd bang bent voor straling dan kun je waarschijnlijk de helft van alle luxe apparatuur in je huis ook wel op gaan ruimen.
startkabels? Staat in de handleiding.
1 plus onder zo’n plastic kapje rechts bovenin de motorruimte. De min zet je ergens op het motorblok aan een stuk ijzer ofzo.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003