Aan het stoeien met mijn airco en de koelventilator. Deze slaat niet aan.
Ik kwam erachter dat de koelventilator (achter de bumper)het niet deed. Ik heb toen meerdere stappen ondernomen om het probleem op te lossen.
- 2e hands koelventilator gekocht en werkt wanneer ik deze rechtstreeks op de accu aansluit
- één weerstand vervangen door een nieuwe, de zwarte. De andere had nog weerstand. Deze twee weerstanden zitten voor de radiator naast de ventilator
- Airco is bijgevuld en koelt als ik rij, je ziet hem ook inslaan op de aircopomp (begint te draaien)
En de koelventilator slaat niet aan, ondanks dat de airco aan staat.
De twee contactpunten van de ventilator gecheckt op spanning. En daar staat gewoon 13 volt op. Airco aan of uit, dat maakt gen verschil.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd??
Xsara Picasso 1.8 16v uit 2003 (333K op de teller) en still going
Citroen Berlingo 1.6i multispace - okt 2004
Citroen Picasso 1.8-16v Difference - mei 2003
vanmiddag nog test uitgevoerd:
ventilator bevestigd op plank en met draad op verschillende manieren verbonden om te testen of de ventilator werkt.
1 - multimeter: van min naar plus-contact staat spanning 13 volt
2 - van min-contact naar ventilator naar plus-contact => ventilator doet niks
3 - multimeter: van min contact naar multimeter naar ventilator naar pluscontact => meet ik 13 volt
4 - van min-contact naar ventilator naar plus onder de motorkap (rechtstreeks naar accu) dan draait de ventilator
Ik snap het dus gewoon niet
Citroen Berlingo 1.6i multispace - okt 2004
Citroen Picasso 1.8-16v Difference - mei 2003
Leuk om te zien dat je exact dezelfde auto hebt als ik. Dus die van mij kan nog 2x zo lang mee, dat is mooi..
Al contactspray geprobeerd?
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
@Grijzemuis, ja contactspray al geprobeerd. Snap het nog steeds niet. Dan toch maar naar de specialist toe
Citroen Berlingo 1.6i multispace - okt 2004
Citroen Picasso 1.8-16v Difference - mei 2003