Veerpoot voor XM (y3) uit 1991.
apkgekeurd
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-2009

- CX CX 25 TRD II
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 januari 2014 09:34 PM

NOODOPROEP: Wie heeft er nog een goede linker veerpoot (voorzijde) liggen voor een XM y3 uit 1991.
Bij de XM van mijn buurman is de veerpoot door de motorkap geslagen. We zoeken dus ook
nog een witte motorkap. SVP niet al te lang wachten met reageren anders moet ie (de XM)hem van zijn vrouw naar de sloop brengen en dat is toch echt zonde.

Groet,
Gert-Jan

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 januari 2014 04:55 PM
  [ # 1 ]

Wat is een y3?
Bouwjaar, type en ORGA helpt al een stuk.
VIN nummer geeft de mogelijkheid op service.citroen.com het juiste onderdeel te zoeken.
Die veerschotels zijn er met een dunne en een dikke cilinderstang, afhankelijk van het motortype.
Dan heb je ze ook nog met en zonder hydractiefaansluiting.
De HA aansluiting is af te pluggen, andersom wordt het moeilijk.
De veerschotel kan je in Litauen laten volschuimen met Polyurethaan. Kost een week of twee, drie, meen ik begrepen te hebben.
Veel over geschreven.


PS Ik zou die buurman voorzichtig aanraden naar een andere vrouw uit te zien.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 28 januari 2014 05:42 PM
  [ # 2 ]
PS Ik zou die buurman voorzichtig aanraden naar een andere vrouw uit te zien.

Ha ha! Zo is dat. De Richard van Hyacinth??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 februari 2014 05:05 PM
  [ # 3 ]
JanSr schreef:

Wat is een y3?

y3 is een type 1
y4 is een type 2
Is het verschil in VIN tussen een type 1 en een type 2.

In het magazijn van de XM club hebben we een en ander liggen. Dan moeten we inderdaad wel weten of het met of zonder hydractief is. En wat de diameter van de cilinderstang is.
We zijn 15 februari weer open (van 10.00 tot 15.00).

Als je meer info wilt, neem even contact op met magazijn(at)xmclub.nl

Profiel  
 
aad-G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-2014

Gepost: 27 juni 2014 12:01 AM
  [ # 4 ]

Ik ben oude veerschotel aan het verzamelen.
Zodat ik een ruil syteem kan op zetten, oude inleveren nieuwe terug.
Het gaat mij om de metalen delen om deze weer met nieuwe rubber te vulcaniseren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juni 2014 12:03 AM
  [ # 5 ]

Dat doen ze in Litouwen toch al? http://elastomer.eu/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 juni 2014 08:54 AM
  [ # 6 ]

Niet helemaal.
In Litouwen wordt er ‘rubber’ van polyurethaan in gezet. Dat kan heel goed en is al in de praktijk bewezen, maar het is vrij hard.
Wat Aad doet is deze schotels vulcaniseren met echt rubber, zoals het origineel ook is, maar dan wel van betere kwaliteit. Inmiddels rijden er twee XM’s met de rubbers van Aad.

Het magazijn van de XM-club wil een rol spelen in het ruil-/statiegeldsysteem van de veerschotels of complete veerpoten. Aad blijft daarbij de leverancier van de opnieuw gevulcaniseerde schotels.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juni 2014 09:35 AM
  [ # 7 ]

Ik heb die veerschotels van die Litouwer in een XM gezet en werkt prima. Bijkomend voordeel van deze oplossing is dat er veel minder flex in de top van de veerpoot zit waardoor de wielstanden minder veranderen onder belasting. Van meer geluid en/of trillingen heb ik (nog) niets kunnen merken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 juni 2014 12:23 AM
  [ # 8 ]

Par eXeMple schreef:

Inmiddels rijden er twee XM’s met de rubbers van Aad.

Ik heb vorige week mijn veerschotels vervangen voor de gereviseerde schotels van Aad.
Hij heeft er heel veel werk ingestoken en een mal laten maken.
Aad is ook de jongste niet meer maar hij heeft een mooi stukje werk afgeleverd bravo
Het resultaat is een schotel welke er weer als nieuw uitziet.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 29 juni 2014 11:13 AM
  [ # 9 ]
waterman schreef:

Ik heb die veerschotels van die Litouwer in een XM gezet en werkt prima. Bijkomend voordeel van deze oplossing is dat er veel minder flex in de top van de veerpoot zit waardoor de wielstanden minder veranderen onder belasting. Van meer geluid en/of trillingen heb ik (nog) niets kunnen merken.

Jouw opmerking herinnert mij er aan dat ik ook al meer dan 3 jaar met die Litouwse schotels rond rij. 3 jaar en zo’n 75.000 km. Dat zoiets ongemerkt gaat, is een goed teken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
aad-G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-2014

Gepost: 29 juni 2014 11:44 PM
  [ # 10 ]

Dit zijn de foto’s van de gevucaniseerde schotels type model 1 waar het boven stuk voor de proef is los gehaald…..
de grootste belasting bij het draaien van het wiel.
….

...onbelast van boven af

BELAST van boven af

Weer goed voor tien Jaar

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 juni 2014 12:25 AM
  [ # 11 ]

We gaan dit topic even voor onbepaalde tijd sluiten.


De “noodoproep” was blijkbaar niet zo’n nood. De topistarter heeft immers niet meer gereageerd.


Het lijkt me niet de bedoeling dat dit een handel topic gaat worden.

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook