CV setje van Spy
frekhetsjek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 27-05-2014

Gepost: 27 mei 2014 05:57 PM

Beste,

Ik ben vanaf vandaag nieuw op het Forum en wil me daarom ook eerst even voorstellen.
Ik ben Freek en kom uit het zonnige Limburg en ben een
trotse bezitter van een Saxo uit 1998.

Gisteren heb ik een afstandsbediening setje + module besteld bij Spy.
Momenteel heb ik al centrale vergrendeling op de auto maar niet met afstandbediening,
deze zou ik er dus graag in willen bouwen. Nu had ik al enkele topic’s gelezen over dit onderwerp maar
vraag ik me toch nog af of er geen How-To momenteel van is?

Van een ander model auto kan ik er wel een vinden alleen van de Saxo nog niet.
Weet iemand hier iets meer over? Of ervaringen met spy?

Groeten Freek

Citroën Saxo 1.1 ‘98 bye

Profiel  
 
cbrantjes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Gepost: 29 juni 2014 12:41 AM
  [ # 1 ]

Hallo Freek.

Ik weet niet of je inmiddels je setje hebt ingebouwd. Ik heb er vandaag een ingebouwt, werkt uiteindelijk goed.
De saxo legt contact aan aarde en schakeld dan de deurvergrendeling. Er zijn twee draden. Je hoeft niet in de deur te zijn. Als je het zekering vakje open maakt dan zit de cv unit achterde plaat met relais , het is een platte kast. Je komt er haast niet bij.  cheese  . Aan de kast zit een platte (bruine) connector . de onderste 3 draden zijn wat kleiner van diameter. Deze moet je hebben voor de aansluiting. van onder naar boven: 1 nvt , 2 openen , 3 sluiten. Ik kreeg de connector niet eruit vanwege de beperkte ruimte , en had geen zin de zaak te demonteren. Ik heb een paar spelden gepakt en die aan de draden van de cv gesoldeerd. De spelden heb ik door de draad gestoken om contact te maken.Gaat verder prima, wel ff zorgen dat ze geen contact met elkaar kunne maken. ( vast gelegd met tiewrap). De contacten hebben toch geen stroom nodig , zijn alleen stuur stromen voor relais. Van de spy unit heb ik de witte draden aan de unit van de saxo gelegd , en de gele draden aan de aarde van de unit. De ander draden ( oranje) heb ik niet gebruikt en afgeknipt met de andere draden die niet gebruikt zijn op de unit..

m.vr.gr.
Con

Profiel  
 
frekhetsjek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 27-05-2014

Gepost: 30 juni 2014 09:38 AM
  [ # 2 ]

Hallo Con,

Ik heb hem er al een tijdje inzitten. Ben zelf wat uit gaan vogelen en heb het gevonden.
Ik heb de Unit eraf gehaald. Ik kon er net bij en de cv unit zit om een stuk metaal geschoven.
Hierna kon ik de unit naar beneden halen en heb ik hem aangesloten.
Excuus voor de moeite maar toch bedankt!

Groeten Freek

Citroën Saxo 1.1 ‘98 bye

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook