het egs systeem bonkt bij het schakelen
mdv6537
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-06-2014

Gepost: 29 juni 2014 12:10 PM

Wie heeft er ook last van dat het egs bonkt als die van ze twee naar drie en van ze drie naar ze vier gaat.De auto is een c3 picasso 2012

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 juni 2014 12:53 AM
  [ # 1 ]

Welkom.

Ik heb je eerste post gewist. Het is niet toegestaan om twee topics over hetzelfde onderwerp te starten (crossposten)

 

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 30 juni 2014 05:41 PM
  [ # 2 ]

ik begrijp niet wat je ermee bedoeld .


le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
mdv6537
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-06-2014

Gepost: 30 juni 2014 05:58 PM
  [ # 3 ]

Hai Lesage,  als de motor warm is dan word het bonk geluid luider dat gebeurt voor al van ze twee naar ze drie en van ze drie naar ze vier,het egs systheem weet als die schakelt dat die is in houd maar geen bonk geluiden van ze een naar ze twee doet die het niet.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 30 juni 2014 06:09 PM
  [ # 4 ]

ha ok ,dat is met de automaat versie .


le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
mdv6537
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-06-2014

Gepost: 30 juni 2014 06:38 PM
  [ # 5 ]

Ja het is een automaat .

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2014 08:05 PM
  [ # 6 ]

Nee, het is een halfautomaat. EGS is Electronic Gear Shift. Schakelen en ontkoppelen gebeurt dus elektronisch, maar het is in de basis gewoon een normale handgeschakelde bak.

Profiel  
 
mdv6537
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-06-2014

Gepost: 30 juni 2014 09:15 PM
  [ # 7 ]

Daar heb je gelijk in.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 01 juli 2014 12:01 AM
  [ # 8 ]

Ik ken het systeem niet, maar dat hebben ze nu pas bij de erg dure automerken goed voor elkaar dat het vloeiend werkt. Bij oudere dure sportwagens van een paar jaar terug was het ook wat bonkerig.
Kan me voorstellen dat je geen soepelheid krijgt van een lamborghini.

Ik zou zeggen probeer het eens met een andere rijstijl, in verband met de toeren en gaspedaalstand.

Dit bericht schrijf ik geheel langs de kennis heen van uw systeem maar ik denk dat het algeheel wel met elkaar overeenstemt.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 juli 2014 03:14 AM
  [ # 9 ]

Dag MDV, ik heb een DS3 e-HDI met de EGS met 6 verzetten. Dat gebonk als ie in de hogere versnellingen gaat herken ik niet. De mijne schakelt behoorlijk soepel over en is daarbij geruisloos. Ik zou met je C3 P maar ‘ns naar de dealer gaan, want dat gebonk hoort volgens mij niet. Wellicht heeft de bak een update nodig.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 01 juli 2014 08:41 AM
  [ # 10 ]

Hoop voor je dat het meevalt. Mijn broer had een C4 5-deurs met EGS bak, die heeft ‘m uiteindelijk vanwege precies de klachten die je aangeeft ingeruild aangezien reparatie enkele duizenden euro’s zou gaan kosten. Weet niet precies wat nou het technische probleem is, zal het nog even navragen bij hem.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 01 juli 2014 09:59 AM
  [ # 11 ]
graddus schreef:

Nee, het is een halfautomaat. EGS is Electronic Gear Shift. Schakelen en ontkoppelen gebeurt dus elektronisch, maar het is in de basis gewoon een normale handgeschakelde bak.

als ik automaat zeg bedoeld ik ook de “automaat” met “peddels” aan het stuur . bij ons in België zeggen ze automaat maar is in werkelijkheid een gerobotiseerd “handschakeling versnelling bak”.
Deze is op Franse site ook niet zo op prijs gesteld.
traag en niet zo fijn als je wat sportief rijgedrag heb .

Zou dus ideaal voor mij zijn .lol

 

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook